ESTA TORNANT A PASSAR??
Holaaa,
Hos fico amb context: l’estiu pasat vaig estar en la merda, bàsicament vaig tindré problemes amb el meu cos, el menjar (obsessió amb estar prima i perdre pes, vaig pasar dels 56 als 50kg) i no tenia amics… Després, tot es va solucionar.
A principis d’aquest any vaig aconseguir arribar a 53kg i sentir-me a gust amb el meu cos, pero durant el mes d’abril vaig agafar una mononucleosis molt forta (em van tindré d’ingressar i tot), total com que no tenia forces ni per menjar vaig arribar a estar súper prima 48kg. Ara a mes d’agost he recuperat la massa corporal que tenia abans i peso 52kg. El problema és que no el sento a gust amb el meu cos pq ha tornat a aparèixer “els rollitos” a la panxa i les cuixes les noti mes cordes que de costum. Per no afegir que últimament em vec feissima…
Em preocupa que torna a caure un altre cop al tema de no menjar com l’any passat (avui he pensat en no menjar tant). Si hem va passar una vegada perquè no un a altra…
Laura Centellas

Bon dia guapaa! Primer de tot moltes gràcies per confiar en nosaltres i explicar-nos el que et preocupaa! Ens expliques que és no et sentis a gust amb el teu cos, perquè ha tornat a aparèixer "els rollitos" a la panxa i les cuixes. Tots tenim COMPLEXOS (aspectes que no ens acaben d'agradar o que ens fan sentir incòmodes), tinguem el cos que tinguem. El més important és que t'acceptis i et valoris tal com ets!!! Pensa que el "cos perfecte" no existeix perquè la bellesa és relativa. A vegades ens centrem molt en el nostre físic i oblidem que tenim moltes altres coses per les quals la gent ens valora!! Ets més que un cos, el teu caràcter i les teves habilitats també conten i això afecta la imatge que tenim i que tenen els altres de nosaltres mateixos. T'aconsello que aprenguis a mirar-te amb bons ulls i amb molta atenció, perquè segurament descobriràs que hi ha molts aspectes (del físic, de la personalitat, de les teves habilitats...) que fan que siguis ÚNICA i PERFECTA tal com ets. Per altra banda, fer-te saber que una bona relació amb el menjar, és molt important, ja que l'equilibri entre els aliments i nutrients és necessari per a un funcionament adequat del nostre cos. De totes maneres, ja que ens has demanat ajuda i si necessites parlar-ne més, et proposo que et posis en contacte amb l'Associació Contra l'Anorèxia i la Bulímia. Actualment, estem oferint un servei gratuït d'acollides telefòniques. Són trucades on poder explicar tot allò que et preocupa i et fa patir, un espai reservat per poder desfogar-te i explicar aquelles coses que sents que no pots dir a ningú. Una de nosaltres (psicòlogues) t'escoltarem i si cal, et podem donar alguna pauta per poder portar tot això de la millor manera. El telèfon és 93 454 91 09
La Laura Centellas