El meu pare i mare
Hola! Jo et voldria preguntar com podria afrontar una situació que és la següent: La meva mare fa temps que no esta be amb ella mateixa per culpa de que el meu pare s'irrita molt facilment , és molt orgullos per dir que te algun problema o demanar ajuda i sempre ens esta xinxant perque ens enfadem (en to de broma pero que no ens fa gràcia) . El meu pare te tendencia a voler-se gastar els diners inclos quan ell mateix diu que no en te i que te deutes i sempre ens esta intentant fer enfadar. La meva mare creu que es perque no sap estalviar, ni saber parar de gastar. Sempre diu que no te diners pero sempre vol convidar a gent i coses similars. A més la meva germana ultimament li costa dormir mes de lo normal i la meva mare esta preocupada. Al que volia arribar es que volem parlar amb ell i dir-li. Pero cada vegada que la meva mare ho intenta s'enfada i no vol reconeixer la veritat, o quan la meva mare li diu que li digui que ella la pot ajudar encara s'enfada més. I acaba amb el meu pare enfadat, la meva mare plorant d'imporencia, ira i tristesa i jo trista perque vull que aixo es solucioni ja. (Perdo per les faltes és que ho he escrit ràpid) Que podria fer o que podriem fer amb la meva mare per remediar-ho? Moltes Gràcies 😊
Laura Centellas

Hola!
Entenem la teva frustració en veure que una persona no es deixa ajudar. Fa molt mal veure que algú que estimes pren decisions que poden semblar equivocades.
En el teu cas hi ha una cosa molt important que cal respectar: és un problema dels adults. Son ells els que generen els diners i son ells els que decideixen com gastar-los. També és un problema de parella i de com s'han relacionat amb els diners i amb la presa de decisions.
Com a filla pots sentir que ho vols resoldre, però en realitat son els teus pares els que han de trobar la formula. L'única cosa que pots fer és repetir-li al teu pare (quan estigui en calma i sense alterar-te tu) que no t'agrada que et tracti així i que t'agradaria que hi hagués més calma a casa. Des d'aquí potser podrà reflexionar i prendre alguna decisió.
Sabem que tens molta impotència i un aprenentatge molt gran és saber quines coses ens pertanyen i quines no.
Una abraçada!
La Laura Centellas