sobre el menjar i la família
Hola, moltes gràcies per escoltar-nos a tot@s i ajudar-nos a superar-ho <3
Volia comentar-vos que des de fa uns mesos, els meus pares insisteixen molt en que menji, que estic molt prima i tot això.Mai he set una nena que menji molt (em va a èpoques; durant un temps menjo tot el plat i durant un temps menjo menys de la meitat del plat), apart d’això, em cauen molts cabells cada dia i des de fa un mes o així em fa mal el cap de tant en tant. Quan vaig a la platja no m’agrada anar amb bikini perquè tinc por del que em pot dir la meva mare. Quan anem a comprar roba, per exemple, sempre m’agafa 2 talles més i això em fa pensar que és perquè no li agrada el meu cos. També em mira com si no em coneguès i fa comentaris inapropiats sobre el meu cos ( els quals em fan sentir malament). Cada vegada vaig menys a la piscina amb els meus amics perquè tinc por del que poden pensar, tot i que quan estic a casa em sento bé, després em poso a pensar i trobo que podria ser molt més prima i així potser li agradaria a la gent.
Espero que em pogueu ajudar i que no sigui res, moltes gràcies!!
Laura Centellas

Bon dia! Primer de tot, gràcies per comptar amb nosaltres i explicar-nos el que et preocupa. Com bé saps, els aliments són necessaris i bàsics en la nostra vida, ens aporten energia per funcionar, per tant, hem de menjar de tot i de manera equilibrada. Per aquesta raó, segurament els teus pares estaran preocupats. Si no tenim una dieta equilibrada i completa pot tenir repercussions en el nostre cos (marejos, pèrdua de cabell, fatiga...). Et recomanaria que consultessis a un especialista (nutricionista, metge...) junt amb els teus pares perquè us poguessin guiar. També comentes que hi ha èpoques en les quals menges més o menys, les emocions estan molt connectades amb el nostre estómac, quan ens posem nerviosos o estem tristos podem perdre la gana. T'animo que expressis els teus sentiments amb algú de confiança o els plasmis a través de l'escriptura, això ens pot ajudar. Amb relació al malestar que et generen els comentaris dels teus pares, has provat de comunicar-los?
Finalment, és important acceptar-nos tal com som, és normal que hi hagi parts del nostre cos que no ens agradin!! Hem de conscients que no hi ha cossos millors ni pitjors, tots són diferents i igual de bonics. A més, als nostres amics els hi agradem pel nostre conjunt (personalitat, caràcter, habilitats...) no només pel nostre físic.
De totes maneres, ja que ens has demanat ajuda i si necessites parlar-ne més, et proposo que et posis en contacte amb l'Associació Contra l'Anorèxia i la Bulímia. El telèfon és 93 454 91 09. Es un espai on pots desfogar-te i explicar el que et preocupa. Una de nosaltres (psicòlogues) t'escoltarem i si cal et podem donar alguna pauta per poder portar tot això de la millor manera. El telèfon és 93 454 91 09.
Esperem la teva trucada, una forta abraçada!!
La Laura Centellas