he transmès una ets que no sabía que tenía i em sento molt culpable
Hola, primer de tot gracies per tenir aquest espai i poder atendre perquè no sabia a qui acudir.
La situació és que es que la meva parella actual ha donat positiu en una ets, jo sóc una persona que sempre m'he cuida't i en aquell moment tenia les ets negatives només que aquesta no és una que es detecti en un test normal ja que es pot trobar "dormida".
Em sento molt culpable, la meva parella es troba en tractament, però sento que no em mereix i que de alguna forma jo hauria d'haver previst això, perquè és cert que en el passar vaig tenir relacions sense preservatiu i no se podria haver anat amb més cuidado, també amb la meva parella amb qui utilitzam em preservatiu però no altres mètodes de barrera, però en aquell moment jo em trobava controlat i no sabia que això podia passar. Jo l'estimo moltíssim i em fa molta por tot, em sento molt culpable, només em surt demanar-li disculpes pero sento que això es molt tòxic per la meva part i no ho hauria de comentar amb ell, ell diu que està tot bé però jo sé que no m'ha de consolar, ja que aquí no sóc la víctima i crec que està fatal que a sobre em consol ell a mi, no se com treure'm aquesta culpa i ansietat de haver-li transmès, alhora de millorar com a persona perquè no està bé comentar-li a ell les meves preocupacions, no puc més, sento que mereixo que em deixi perquè ell és una persona meravellosa i jo només m'estic comportant fatal tant per la ets com per sentir tota aquesta culpa i comentar-li quan latència l'hauria de focalitzar al 100% en ell. No se que fer, no se com ser millor i em fa molta por tot perquè jo realment l'estimo i estic molt enemorat i vull ser millor persona però no sé si mereix tot això o si em mereix a mi.
Moltisimes gràcies per atendrem de veritat.
Laura Centellas

Hola!
Abans de res, perdona el retard en la resposta i t'informem que et contestem des del consultori de psicologia.
Ha sigut un accident. Vas fer el que havies de fer: fer les analítiques prèvies per assegurar-te que que estaves sa. En aquell moment no es podia preveure si hi hauria alguna ITS en fase latent.
La teva parella està bé, està en tractament i sota supervisió mèdica. No te'n fa responsable.
Està bé que et preocupis i que vulguis demanar-li disculpes, però no t'enganxis a aquest accident. A vegades ferim a les persones sense voler-ho i acceptar-ho pot fer mal. No ho podem controlar tot. Va tot bé. Us estimeu i voleu estar junts.
Amb la teva parella has de poder parlar de tot, també de les teves preocupacions. I si et diu que està tot bé, respira fons i perdona't a tu mateix.
Ets una bona persona que et preocupes pels altres. Està tot bé.
Escriu-nos per saber com esteu.
Una abraçada molt forta!
La Laura Centellas