bloqueig sexual
Bon dia,
Us escric perquè tinc un problema. Crec q tinc com una especie de bloqueig sexual basat en els complexes i les inseguretats; tinc complexes amb moltes parts del meu cos, tot i aixi les maximes inseguretats q m'impedeixen mantenir relacions sexuals son les següents: només ho he fet un cop i i anava tant perduda que tampoc vaig poder aportar molt, el cas es q no se follar, basicament, no se quan s'ha de començar i acabar una mamada, no se com m'he de posar, NO SE Q HE DE FER, a tot aixo d'anar perdudissima se li suma que tinc 19 anys i nose fer del tot una palla, no se fer una mamada ni res i nomes ho he fet un cop; una altre inseguretat es q se que la gent te expectatives altes en mi, en general m'han dit q soc atractiva i q segur q follo molt, o em fan comentaris q donen per fet q tinc molta activitat sexual, comentaris tipo "tu en la cama debes ser genial" o en plan "segur q ets aixi o fas aixo o segur q ho fas molt be, i sabent q la gent pensa aixo encara em bloqueja mes pq se q no puc cumplir les expectatives. Se que cadascu va al seu ritme i q no he de fer les coses per presió, pero el cas es que em ve de gust follar amb algu a qui estic coneixent i no puc per aquestes inseguretats.
Que faig? Estic preocupada pq m'ha passat amb molts nois q he estat coneixent, que m'agradaria fer el pas pero no puc.
Moltes gràcies
Laura Centellas

Hola,
Moltes gràcies per explicar-nos el que sents i per utilitzar el consultori.
En primer lloc, és normal que si no tenim experiènecia en el que sigui, no sapiguem fer aquella cosa, oi? Doncs amb les relacions sexuals passa el mateix. És important entendre que la sexualitat no és quelcom estàtic, ni basat en procediments i protocols. La sexualitat evoluciona igual que com a persones evolucionem al llarg de la vida i en base a les experiències viscudes.
D'altra banda, els comentaris que et fan són suposicions, NO són reals i la gent pot crear-se les expectatives que siguin però no hem de cumplir-les, ni les que no ens agrada ni les que ens agraden. A part, que aquest tipus de comentaris que t'aporten? Has demanat tu l'opinió sobre el que creuen de la teva sexualitat?
Sovint intentar complir unes expectatives ens pot fer sentir molta pressió i si això passa en el sexe, encara ens ajudarà menys al plaer i al passar-ho bé.
Com masturbar una persona amb penis, a nivell conductual és relativament senzill, es tracta de baixar i pujar la pell del penis, cobrint i descobrint el gland. L'altra persona pot guiar la teva mà, demana-li que t'ensenyi a fer-ho com a ell li agrada, igual que li pots ensenyar tu a ell, com vols que t'estimuli a tu, de quina manera t'agrada sentir plaer, etc...
En quant a sexe oral, igual, estimular amb la boca i la llengua els genitals de l'altre. Dius a la consulta, que fins quant, doncs fins que tu vulguis. En el sexe NO hem de fer RES que no vulguem fer. Per tant, si et canses o no vols seguir, pares i proveu de jugar a una altre cosa. Tingues en compte que és important utilitzar preservatiu per a prevenir d'Infeccions de Transmissió Sexual.
Una abraçada i gràcies per confiança!
Helena Angel
Psicologia - Sexualitat - Parella
@Helenangelpsico
www.helenaangel.com
La Laura Centellas