Sortir de l'armari
Hola,
Sóc part de la comunitat lgtb+ i no sé com dir-li als meus pares. Els meus pares no tenen ningún problema amb la comunitat lgtb+ però si els hi dic que sóc lesbiana començaran a actuar de manera extranya, com per exemple, sempre que vagi amb amigues em preguntaran si m'agraden o no. Això ho sé perquè moltes amigues meves també són lesbianes, i quan quedo amb alguna la meva mare em pregunta que si li agrado. És com que encara que acceptin a aquest colectiu, fan comentaris una mica homofobs a vegades. A més, no sé com dir-lis que m'agraden les noies. Els hi dic als dos a la vegada o primer a un i després a l'altre? Quan els hi dic? Ara o quan tingui una novia? Sé que no hi ha un temps específic per a sortir de l'armari però tinc un sentiment de culpa al no dir-li als meus pares, ja que porto a l'armari dos anys.
Gràcies.
Laura Centellas

Hola!
Aquí el més important és el que tu vulguis i necessitis. Si vols que els teus pares ho sàpiguen, fes-ho. No hi ha una manera perfecta de fer-ho i has de trobar la que s'adigui amb la teva manera de ser. Per exemple:
- Vols asseure'ls a tots dos per explicar-los que ets lesbiana?
- Prefereixes dir-ho solemnement o vols fer-ho de manera més lleugera?
- Pots fer un comentari del tipus: "Tranquils, quan tingui nòvia ja us la presentaré"
- Pots anar-ho deixant més subtilment donant a entendre que no tothom és heterosexual.... i més endavant fer-los la confirmació més clara de la teva orientació sexual...
El més important és que tu vulguis compartir-ho amb la teva família. I a partir d'aquí busquis amb qui et sents més còmoda i de quina manera.
Nosaltres seguim aquí, escriu-nos i ens expliques!
Una abraçada!
La Laura Centellas