Logotip de Adolescents.cat
-
-
Any: 2005
Comarca: Ribera Alta
Data: 05/06/22 09:27
Amor platònic
Hola. Em sembla que m'he enamorat del meu professor. M'atreu molt intel·lectualment; m'encanta com explica les coses a classe, com ens ajuda, el seu sentit de l'humor i la seva manera d'actuar en general.
Sé que tinc una imatge idealitzada d'ell, perquè tampoc el conec molt i no sé els seus defectes, però fa un temps que m'atreu i no puc evitar-ho, és més, cada vegada el sentiment és més fort. M'ha ajudat molt en un tema de l'institut, és molt amable amb mi i l'he pillat mirant-me quan no dona classe unes quantes vegades. Sóc conscient de que això no significa res, és només que ell és un bon professor i jo una bona alumna. Però el meu cap no para de donar voltes a les nostres poques interaccions. Penso tot el dia en ell, i fa molt de mal.
Preguntaria que com puc parar això, però una part de mi no vol que pari; no vull que torni a ser un professor més per a mi, perquè m'agrada sentir les papallones a la panxa quan estic amb ell. Estic molt confosa, no sé què fer. Últimament em desperto automàticament molt d'hora perquè vull anar a l'institut per veure'l, fins i tot el cap de setmana. I quan em desperto, penso en ell, i no puc tornar a adormir-me.

A la meva classe no agrada molt la seva matèria, i ell tampoc. Quan va estar malalt uns dies vaig ser l'única que es va preocupar i li va enviar un correu.
Com he dit, m'ha ajudat en un tema important, i vull fer-li notar que és important per a mi, que a algú de la classe li agrada (com a professor).
Creieu que s'adonaria del que em passa amb ell si li faig un regal? Sé que em posaré molt nerviosa a l'hora de donar-li'l i explicar-li el motiu.

I una altra pregunta, què puc fer per mitigar aquesta atracció? No vull que pari però fa mal, i no sé què fer.
La diferència d'edat és gran, i no m'imaginaria tenint una relació amb ell, però sento la necessitat de passar més temps amb ell i parlar, o simplement veure'l per l'institut.

Moltes gràcies!
Laura Centellas
Laura Centellas
Data: 13/06/2022 08:35

Hola!

Les relacions entre professor i alumne no estan permeses i en cas que l'alumne sigui menor d'edat es tracta d'una situació d'abús. Per tant, has de poder col·locar aquests sentiments en el marc que toca: un amor platònic. 

L'amor platònic és sentir admiració, estima i atracció cap a persones per les que sabem que mai hi haurà reciprocitat. Pot ser una sensació molt agradable (amb papallones a la panxa) o en alguns moments angoixants i desagradable. En aquest punt és millor començar a posar distància. 

Pel que expliques sembla que ell ja ha vist que tu tens més interès en ell i que n'estàs més pendent. Ell és la persona adulta i és qui ha de reaccionar i posar fre a aquesta relació. Si vols pots escriure-li un correu (o una carta) per fer-li saber com t'ha ajudat i que t'agrada la seva assignatura. Ho valorarà moltíssim, ja veuràs!

I per mitigar els sentiments, el millor és posar distància física i evitar veure'l o trobar-te'l. També has de tenir clar l'objectiu pel qual vols oblidar-lo. Si no tens clars aquests motius, sempre buscaràs trampes mentals per tornar-t'hi a apropar. Així que, fes una petita llista dels motius pels quals l'hauries d'oblidar i potser t'ajudarà a anar reduint la intensitat de l'enamorament...

Una abraçada!

--
La Laura Centellas t'ha moderat el missatge amb el suport de la Laia Sala, psicòloga.


Moltes gràcies per la teva consulta!

Només els moderadors i l'usuari que ha fet la consulta poden publicar-hi respostes.
Adolescents.cat és el portal més visitat entre els usuaris joves de Catalunya. Aquí hi trobaràs tot allò que t'interessa sobre els teus ídols, consells per resoldre els teus dubtes i inquietuds, tests, actualitat, vídeos virals, gossip, apunts, treballs, resums d'exàmens, assessorament sobre sexualitat i parella, comunitat, etc. Vivim per entretenir-vos i treballem per a satisfer-vos. Un lloc a internet on la diversió està assegurada. No t'oblidis de recomanar-nos als teus amics.
Segueix-nos a:
Cerca a Adolescents.cat:

Tecnologia: Sobrevia.net
Llicència: CC BY-NC-ND
Mitjà associat a
 
Amb la col·laboració de: