Enamorament?
Hola.
Fa un temps que veig el meu professor d’una altra manera; em poso nerviosa quan el tinc a prop i m’agradaria passar més temps amb ell. Pensava que era només admiració, perquè m’agrada molt com dona les classes, però em fa por que sigui més que això.
No sé molt bé com em sento, però em sembla que l’atracció no és física, sinó que m’agrada com pensa i la passió que té per la seva assignatura.
Sóc conscient de que no pot passar res entre nosaltres, ni em veuria tenint una relació amb ell encara que no fos el meu professor. Però no puc evitar sentir-me atreta cap a ell, i em fa por enamorar-me. Tenim una bona relació professor-alumna, ja que sóc bona estudiant, i no vull que això canvii.
Últimament el tinc al meu cap tot el dia a totes hores, i sento les típiques papallones a l’estómac mesclades amb angoixa cada vegada que penso en ell.
Tanmateix, de vegades m’agrada aquest sentiment, pel que una part de mi no vol parar-ho. No sé què fer.
Gràcies.
Laura Centellas

Hola!
Aquest enamorament té el nom d'amor platònic. És una barreja d'enamorament i admiració cap a una persona sabent que no hi ha la possibilitat (ni la intenció) que la relació sigui real. I és molt freqüent que aparegui aquest sentiment cap a persones que tenen més coneixement que tu o més edat, per exemple.
Aprofita aquest sentiment per poder tenir un petit llistat dels aspectes que són importants per tu en una persona. Què t'atrau? Què et fa sentir bé? Quines característiques de personalitat són les que valores... així tindràs alguns tips per quan coneguis persones de la teva edat ;)
Si sents que aquesta situació et supera una mica, posa distància i evita parlar amb ell a cada classe. A vegades cal prendre una mica de distància per veure-ho tot diferent.
Una abraçada!
La Laura Centellas