Ansietat 😖
Hola, primer vui dir que sóc noia, aquest es el meu primer any de bachi i m'ha comentat l'ansietat, ns que fer per trobar-me millor, a vegades els hi dic als meus pares que noto com que em falta l'aire i em diuen que respiri tranquila, cosa que faig i que moltes vegades no em fa res. Hi ha una cosa que em preocupa (jo sóc primeta mesuro 1,76 i peso 54 kg més o menys) i es que quan em ve l'ansietat mejo galetes o xocolata y ns si es bo menjar per aquest motiu i més si són poruqries. Em fa por tenir ansietat i em sento sola en aquest tema, tinc un amic que es mes gran que jo y elltambe te es lunica persona que majuda en aquest ambit pero igualment em sento malament, tinc 16 anys cap els 17, em sento sola pq just avui li he dit al meu novio que tenia ansietat i ha segit la conversa com si no hagues dit res i jo se que ha llegir el missatge i els meus pares tampoc sento que facin molt. Tinc por pq tot aixo es nou per a mi i em sento sola com he dit abans i quan tinc ansietat ho passo fatal sento com que em falta l'aire, em sento nerviosa, a vegades em donen ganes de plorar i sobretot em sento molt sola, sento que ningu m'enten i sento que necessito ajuda, peri ns que fer a qui demanar-li, em fa cosa parlar em els meus pares pq no vull que es preocupin i tampoc se si necesito ajuda professional o no. Em podeu ajudar? Donarme consells per quan tingui ansietat o que puc fer o si haig de parlar amb algu, encamineume, estic molt perduda i ja ns que fer amb aquest tema, em sento sola i ns amb qui parlar, ns qui em por ajudar i si haig de dirli als meus pares digueme com fer-ho pq ns com ni que dirlis.
Merci per tot el que feu.
Laura Centellas

Hola!
Gràcies per escriure'ns i confiar en nosaltres!
Ens sap molt greu que estiguis vivint aquesta situació i que et sentis sola i incompresa. L'ansietat pot arribar a ser un trastorn que et dificulti en el teu dia a dia, així que és fantàstic que ja l'estiguis reconeixent i hi vulguis fer alguna cosa.
Si sents que compartir-ho amb les persones del teu entorn encara ho empitjora o et fa sentir més sola, potser és moment de demanar ajuda professional. Les amistats i la família ens poden escoltar i donar-nos la seva opinió, però un/a professional et donarà les eines que necessites en cada moment.
Com que ets menor d'edat, és necessari el consentiment dels pares i els ho hauràs d'explicar. Diga'ls el que ens has dit a nosaltres: que notes aquesta pressió al pit, que et costa respirar, que creus que és ansietat i que t'agradaria poder anar a un psicòleg/a. Veuràs com t'ajudaran.
Finalment, només recordar-te que no estàs sola. L'ansietat ens pot servir per avisar-nos que estem portant un ritme d'exigència massa elevat o que potser no podem assumir tot el que volem fer i necessitem parar i replantejar-nos el dia a dia.Caldrà que ho aneu treballant i veient quines coses estan sota el teu control i quines no...
Una abraçada!
Nosaltres seguim aquí!
La Laura Centellas