Ex-amiga / Ex-companya????
Hola, bona tarda.
Torno a ser jo... primer de tot agrair-vos tot el que hem vàreu dir, em va servir de molt.
Li vaig donar temps i al final li vaig llençar un ultimàtum, llavors si que hem va respondre. Hem va enviar una foto del seu braç ple de talls dient-me que no estava bé. A partir d'aquí vam començar a tornar a parlar explicant-me que li passava, obrint-se poc a poc. Hi ha coses que li han fet que realment són dolentes, però ella també (no entraré en detalls perquè es privat)...
Els seus pares han decidit portar-la al psicòleg i al psiquiatra per ajudar-la, però ella no vol obrir-se perquè la psicòloga és una desconeguda i no vol parlar amb ella. Com la puc ajudar?
A part, sembla que fa campana i es salta les hores de classe... i no fa els examens i ha conduit per aquest camí a una amiga seva que era aplicada, i li està aixafant la vida sense donar-se compte. També cal dir que em va dir que no anava a l'institut perquè no li importava res i que per a finals d'any ja no estaria viva.
Si segueix per aquest camí la relació amb els pares serà desastrosa no lo següent i repetirà 3r una altra vegada, però això no serà res perquè estarà morta.
Què puc fer per a ajudar-la? És cert que penso que està fent coses malaments i que realment m'hauria d'allunyar d'aquesta persona, però la vull ajudar perquè era (i continua sent suposo) la meva amiga.
Gràcies per tot un altre cop.
Laura Centellas

Hola!
Gràcies per les teves paraules. T'enviem una abraçada molt forta!
El que estàs vivint, no ho hauries de viure. L'amistat consisteix en escoltar i donar suport a les altres persones (i també rebre'n).
Pots recordar-li que una psicòloga és algú que està especialitzat en la conducta humana i que la pot ajudar a veure coses que ella no està veient. Tot i així, és feina de la psicòloga que es pugui crear un bon vincle. Li pots proposar que ho provi, que no hi té res a perdre i molt a guanyar. Que intenti descobrir què passaria si hi confia.
Pel que fa a les seves amenaces de mort i a la seva conducta amb l'institut, no pots fer-hi gaire res. Estar al seu costat, escoltar-la i no deixar que t'absorbeixi en el seu dia a dia. Posar una mica de barrera si ho necessites.
Demana ajuda a professorat i a la seva família. És la manera que tens per ajudar-la.
Sabem que és una situació on et pots sentir molt impotent, però no és responsabilitat teva, recorda-ho.
Una abraçada!
La Laura Centellas