ANEMIA
Holaaa,
L’estiu passat vaig tindré una mala relació amb el menja, ningú ho va notar x tant, a hores d’ara ningú ho sap. No vaig visitat cap professional, així que no vaig ser diagnosticada x el que jo considero TCA. En res, durant tot l’estiu vaig estar obsessionada amb estar prima i cada cop menjava menys i menys, i el que menjava era bàsicament x atracons, es a dir menjar no massa sa ni nutritiu.
Durant aquell temps cada cop que m’aixecava em marejava molt i tenia la visió borrosa, ara em passa el mateix, sospito que podria haver tingut i ara tenir anèmia. He buscat a diferents pàgines web els sintomes de l’anèmia i la majoria encaixen perfectament amb mi (mans fredes, marejos, mal de cap, cabell i ungles fràgils).
No em vull autodiagnosticar, i de fet d’aquí unes semanes tinc d’anar a fer anàlisis (pq fa poc vaig tindré una mononucleosis bastant greu i potser al no menjar quasi be res durant aquest temps ara tinc anemia).
Laura Centellas

Bon dia!
Primer de tot, gràcies per comptar amb nosaltres i explicar-nos el que et preocupa.
Pel que ens expliques portes un temps patint... No podem saber si és o no un trastorn de la conducta alimentària amb aquest escrit, però el que si que sabem és que els pensaments i les conductes que ens expliques són inadequades i molt poc saludables i s’han d’evitar. Els trastorns de la conducta alimentària són trastorns emocionals, la persona que els pateix utilitza el menjar per expressar el seu dolor... Pensa que les emocions també afecten la manera com ens mirem.
El consell que et donem és que demanis ajuda professional, ja que una bona relació amb el menjar és aquella que busca l’equilibri entre els aliments i nutrients que necessitem per fer funcionar adequadament el nostre cos, i a través d'un especialista, com pot ser un nutricionista.
Per altra banda, et proposo que et posis en contacte amb l'Associació Contra l'Anorèxia i la Bulímia. Actualment, estem oferint un servei gratuït d'acollides telefòniques. Són trucades on pots explicar tot allò que et preocupa i et fa patir, un espai reservat per poder desfogar-te i explicar aquelles coses que sents que no pots dir a ningú. Una de nosaltres (psicòlogues) t'escoltarem i si cal et podem donar alguna pauta per poder portar tot això de la millor manera. El telèfon és 93 454 91 09.
Ets molt valenta acceptant que hi ha alguna cosa que no va del tot bé i demanes ajuda per posar-hi remei, és el primer pas per a deixar aquest malestar endarrere.
Esperem la teva trucada, una forta abraçada!!
La Laura Centellas