converses
holaa
primer de tot, moltíssimes gràcies per la vostra feina. ja he escrit altre cops i m'ha anat molt bé.
aquesta vegada escric perquè soc incapaç de començar a parlar amb gent amb la que no tinc molta confiança (o sigui tothom menys 3-4 persones .-.). primer em passo molta estona triant el que diré per obrir la conversa, ja sigui en persona o per whatsapp. després ajorno taaant com puc anar a parlar amb ells. al final, hi ha vegades que directament no ho faig o se'm passa l'oportunitat. avui, per exemple, he trigat 20 minuts en preguntar-li una cosa al meu tutor, una cosa que m'havia demanat una amiga i ni tan sols tenia relació amb mi. també he ajornat tant parlar amb un noi sobre un treball que fem junts, que no ho he pogut fer. o aquest text mateix, que he reescrit un munt de vegades tot i ser anònim :)
sisplau, si em poguéssiu donar algun consell per no tenir tanta "por" d'obrir converses us ho agraïria moltíssim...
merciii
Laura Centellas

Hola!
Gràcies per escriure'ns! Ens n'alegrem moltíssim que t'hàgim ajudat en altres ocasions!
T'assegurem que hi ha altres adolescents que estan en la mateixa situació que tu, així que els anirà molt bé veure que algú s'ha atrevit a escriure i no se sentiran tant sols/es.
Anem al gra!
Quan tenim un bloqueig (és una por), cal valorar primer si la volem superar o no. En aquest cas sembla que sí que la vols superar, oi?
Doncs haurem d'exposar-nos i tirar-nos a la piscina!
Dels 3 exemples que has posat, quin és el més difícil per tu? Quin seria el més fàcil? Intenta ordenar algunes situacions de més a menys difícil.
Per ex.
- Parlar amb adults
- Parlar amb companys
- Escriure a adults
- Escriure a companys
- Iniciar converses amb desconeguts
- ...
Llavors es tractarà que intentis posar a la pràctica aquest repte. Del més fàcil al més dificil. Quan ho hagis fet 5 vegades, pots pujar al nivell següent.
I finalment, per trencar una mica la barrera del pensament. Intenta imaginar-te: "què seria el pitjor que podria passar?" "Quina probabilitat hi ha que passi això tan greu?" Busca suport entre les teves amistats per obligar-te a superar aquests reptes ;)
Una abraçada!
La Laura Centellas