Menjar les ungles i petar grans
Hola!
Us explico sóc una persona bastant nerviosa i molt sovint m'estic mossegant les ungles o petant-me tots els grans de la cara, coll, pit... M'agradaria aturar-ho, sobretot lo dels grans però no sé del tot com fer-ho. He provat de fer tipo que només me'n peto 3 al dia o coses així però no aconsegueixo eradicar-ho. Pel que fa a les ungles també he provat coses com per exemple de pintar-les amb pintaungles normal o amb el que té mal gust però igualment sempre me les acabo mossegant. I era per si sabeu d'alguna manera que ho pugui controlar o parar de fer.
Moltes gràcies per tot la feinada que feu,
Laura Centellas

Hola!
Gràcies per les teves paraules!
Pel que expliques hauríem de veure quines situacions et porten a mossegar-te les ungles o en quins moments t'és més fàcil reventar-te grans. Així podem veure si es tracta d'un hàbit o si és una manera per reduir l'estrès, per exemple.
Et deixem algunes propostes a veure si et poden servir:
- Buscar algun joc que et tingui les mans ocupades (ex. una goma de cabells o un bolígraf).
- Intenta portar les ungles molt curtes i talla-te-les sovint.
- Tingues alguna cosa per mastegar (un xiclet, regalèssia...)
- Busca distraccions
L'autocontrol es pot entrenar, així que et proposem que et facis el teu propi repte:
- Posa't un dit a prop de la boca i aguanta 10 segons sense mossegar-te'l. Després ves augmentant la dificultat.
Pel que fa als grans:
- Intenta mantenir una bona higiene de la cara i el cos.
- Si cal consulta a un/a dermatòleg/a per si cal tenir una cura extra.
- Practica la distracció
- Entrena en autocontrol.
Si tot i així, continues amb aquesta dificultat, potser en pots parlar amb els de casa teva i buscar ajuda professional ;)
Una abraçada!
La Laura Centellas