Disparèunia
Hola, fa uns dies em van dir que tenía dispareunia i no se que he de fer i com afrontar-ho, també m'agradaria consells o altres possibilitats per tindre relacions amb la meva parella, això és un tema poc parlat i estaria bé que adolescents sàpiguesin sobre això per si pateixen, gràcies.
Laura Centellas

Hola,
La disparèunia és el dolor durant les relacions sexuals amb penetració o quan s'intenta la penetració. A vegades veiem que va associat al vaginisme (impossibilitat per introduir res dins de la vagina).
No sabem qui t'ha fet el diagnòstic, però estaria bé que ho valorés una ginecòloga especialitzada i també una fisioterapeuta de sòl pelvià. Les causes de la disparèunia poden ser diverses i és important saber-ne la causa per tal de poder oferir-te el millor tractament possible. En cas que la causa fos d'origen psicològic o que estigués afectant aquesta esfera, també seria recomanable el treball amb una psicòloga especialitzada en sexologia clínica.
Una abraçada i moltes gràcies per utilitzar el Consultori!
Mariona Busto
Psicologia - Sexualitat - Parella
@marionabusto
La Laura Centellas