emocions
hola,
la cosa és q sóc una persona molt sensible. Quan estic contenta ho estic molt, però quan estic trista i enfadada també, encara q sigui per una cosa minima. En cert punt, m'agrada ser sensible, poder experimentar tots els meus sentiments, però això no ve al cas. Si estic a l'escola, és com si em guardés tot el que sento, no em deixo plorar ni res per l estil, pero si estic a casa tinc una mala llet... diuen que pot ser cosa de l'edat, però no vull créixer i continuar estant per qualsevol cosa enfadada.
per una altra banda, em passa q moltes vegades, normalment al insti o amb amics, no dic les coses q em molesten, més q res per por a q s'enfadaran amb mi. I llavors m'ho vaig guardant, guardant fins q exploto. i no sé q fer.
moltes gràcies per tot el q feu
Laura Centellas

Hola!
El que expliques és més habitual del que et penses. En entorns que creiem que no podem ser nosaltres mateixos, intentem no treure les nostres emocions, per això, quan estem en un lloc segur (casa), ens deixem anar i apareixen el mal humor, la tristesa, la irritabilitat...
Intenta ser conscient d'aquestes emocions que et contens durant el dia, posa-hi el seu nom i ubica-les (quina situació t'ho ha generat i què necessites). Dedica-li un espai a treure-la. Quan hi posem un nom, ens permet situar-nos més fàcilment.
També pots intentar buscar les teves estones de calma, per poder deixar anar tot el que has aguantat durant el dia.
Finalment, hauràs de començar a enfrontar-te a dir les coses que et molesten, en posar límits o en dir la teva opinió. Fes-ho mica en mica, primer amb persones amb qui tinguis molta confiança i amb coses molt subtils. Veuràs que et sents millor amb tu mateixa i poc a poc et vas sentint més valenta per posar els límits que necessitis.
Fes-ho des de l'assertivitat: valorant les necessitats de l'altra persona però exposant les teves pròpies.
És un entrenament!
Una abraçada!
La Laura Centellas