Toxic
Crec q estic en una relació una mica toxica des de fa anys i em fa por deixar-ho i lamentablement l'estimo, encara que se que seria lo millor per la meva salut mental perque m'afecta massa.
Un dels motius que m'ho impedeix és doncs la dependencia, tambe la por a estar sola (em costa molt coneixer gent) i se que em costara molt trobar parella perque no m'agrada tinder ni anar de festa, ni tinc gaires amics perque me'n presentin, a mes que soc introvertida.
Sumantli a aixo, es que visc amb una noi que te novia i es com que els envejo molt perque tenen una relacio sana; cada dia es veuen, no es toxic, sexe molt bo... i jo amb la meva parella he sufrit bastant i crec que nose si mai m'ha estimat, almenys no sap estimar bé i he tolerat massa i crec qe no podré aguantar més perque va fer una cosa que em va fer perdre la confiança del tot.. La meva millor amiga ha començat una relacio superbona i m'alegro molt per ella perque ha tingut ex com el meu i ho ha passat malament, pero no evito tenir enveja avançada, imaginat quan ja no estigui amb la meva parella (si es que aconssegueixo deixarla) I bueno, se que quan talli amb la meva parella em costarà molt veure i conviure amb aquestes parelles tant perfectes, veient com els hi va bé i tot el rollo. Jo en teoria marxaré el curs vinent d'aqui, i és com que m'estic capficant en deixa la meva parella just quan marxi d'aqui, com perque no m'afecti veure a aquests dos.
Una altra cosa que volia preguntar és que puc fer per no canviar d'opinió sobre la meva decisio de deixar-lo; no tinc clar quan el deixaria ni com, pero el que em passa bastant és que prenc la decisio de que ja no té futur la relació i al dia seguent doncs penso "doncs potser canvia" o va a millor la cosa, normalment passa quan parlem i veig que la cosa va bé.
En resum
- Com puc superar aquesta por a estar sola?
-Com puc no tenir enveja de parelles feliçes i sanes, especialment quan jo estigui soltera? Tinc molt de mal i cada cop que veig una sana em sento mes imbecil de seguir amb ell
-I com puc mantenir la decisió de que ell mai canviarà i que el deixaré en un futur? Quan el veig o parlem és com que em debilito i penso que pot haver esperança. Si creieu que les coses poden canviar, com estaria bé dirli de que hi ha coses que m'han fet mal i que no les supero?
Merci
Laura Centellas

Hola!
A veure si et podem resoldre tots aquests dubtes:
- La por se supera afrontant-la. El més important és voler treballar aquesta por i preparar-te per les possibles dificultats. Per exemple, pots fer-te una llista d'activitats que voldries fer, pots tenir un calendari amb trobades que facis amb les teves amistats, pots preparar-te un kit de "recaiguda" per quan estiguis malament: una pel·lícula, una manta i alguna cosa de menjar. Sobretot ser conscient del que et pot passar i no tenir por a afrontar-ho.
- Intenta convertir l'enveja en admiració. Selecciona les conductes que veus que son sanes i que tu voldries tenir en una nova relació. També t'ajudarà a escollir més ràpidament una futura parella ;)
- Per mantenir la relació l'important és tenir clar el motiu pel qual la vols deixar. Et fa il·lusió seguir amb aquesta relació? T'aporta o et desgasta? Apunta't els motius que t'han portat a prendre la decisió i ves-los mirant per reafirmar-te.
Sempre creiem que la persona pot canviar, però el més important és enamorar-nos d'algú que no vulguem que canviï. No trobes?
Esperem haver-te ajudat, nosaltres seguim aquí.
Una abraçada!
La Laura Centellas