autolesions amic
Hola
tinc un amigue i des de fa poc jo i un altre noia ens hem adonat que té cicatrius als braços. Avui ha portat samarreta de manga curta a educació física i per això creiem que no ho intenta amagar però tampoc ens ha dit res.
És una persona molt tímida però parla bastant quan et coneix millor. Però quasi mai parla dels seus problemes.
Sabem que el seu pare és bastant imbècil i, un dia a l'hora de tutoria estaven parlant d'agressions sexuals i es va posar a plorar. No ens va explicar res.
El cas és que no sabem que hem de fer: si preguntar-li si està bé o directament dir-li pq s'ha tallat, parlar amb la tutora o deixar que faci elle el que cregui.
A més, l'altre noia se sent molt culpable pq diu q potser no ha estat suficient per elle però jo li dic q no pq és literalment qui més es preocupa però em sap greu pq li acaba afectant molt a ella tb.
Una braçada i moltes gràcies!!
Laura Centellas

Hola!
Primer de tot, quina sort que té que vulgueu ajudar-li. Ningú té la responsabilitat del benestar emocional de les altres persones, ni tampoc vosaltres. Això ho heu de tenir clar perquè sinó us carregueu d'un problema que no us pertoca.
Què podeu fer?
- Estar al seu costat, proposar-li per quedar. Escoltar-li, demanar-li que us escolti els vostres problemes...
- Si voleu, li podeu preguntar directament. Pot ser que tingui ganes de compartir-ho i si no ho vol fer, ja us ho farà saber.
- Avisar a alguna persona adulta de confiança. No podeu assumir tot aquest pes i és necessari que algú ho faci. Parleu amb la tutora (si hi teniu confiança) o amb la seva família o amb la vostra família. Aquestes conductes no poden ser un secret. És important compartir-ho i buscar ajuda professional.
Ens aneu informant sobre com esteu, val?
Una abraçada!
La Laura Centellas