Estres
Hola què tal? M'aniria bé que em poguéssiu ajudar una mica...
Bé, desde l'inici del curs, em venen molts atacs d'estrés. Resumidament, quan m'estresso per la feina vaig acumulant l'estrés fins que acabo rebentant sense poder-me concentrar a fer la feina i plorant com boja.
Aquesta situació m'hi he trobat molt sovint el darrer mes, i per setmana d'exàmens de la segona avaluació.
Em passa sobretot perquè m'agobio amb la feina i tot el que he de fer. I he parlat amb els meus pares i els professors i em diuen que em calmi, que faci a poc a poc i que demani ajuda si fa falta. La qüestió és que no em serveix. Arribo a casa i em pot tornar a passar perfectement. I sé que tenen raó, però em costa "aplicar" els seus consells.
El primer exemple, l'altre dia, anava per començar un examen a classe i no vaig poder habitar posar-me a plorar (ningú se'n va adonar, per sort) per un atac d'aquests.
A més a més em costa molt concentrar-me per fer la feina. Puc estar una tarda intentant fer feina i només haver-me llegit els apunts tres vegades, i no sé perquè no puc fer més, mentalment no puc.
La qüestió és que estic a primer de batxillerat i no me la puc jugar. Necessitaria fer feina (i quan ho aconsegueixo és a base de cafè, i dormir ja dormo 8 hores al dia).
Necessitaria algun consell que vagi més enllà i que sigui més útil d'allò bàsic que em pogueu dir perquè no em funciona (fa mesos us vaig enviar un missatge també i no m'ha anat bé)
Moltes gràcies
Laura Centellas

Hola!
A veure si aquesta vegada et podem ajudar. Si veus que amb nosaltres no n'hi ha prou, serà moment de demanar ajuda professional. Hi ha psicòlegs especialitzats en tècniques d'estudi i estrès. Parla'n amb la teva família per tenir-ho present.
Una cosa que ens estressa molt és la sensació de no tenir el temps per fer tot el que volem fer. Per això és important aprendre a planificar i organitzar en un calendari els dies d'estudi i les assignatures. Fins i tot pots arribar al punt de detallar quins temes estudiaràs cada dia. És important que en aquesta planificació també hi posis estones de descans i d'oci (quedar amb alguna amistat, fes esport, descansar...). Intenta ser realista i no posar massa feina perquè després no la podràs cumplir. També et pot ajudar posar petits espais d'estudi "buits" per poder fer atrapar.
Per altra banda, potser hauries de canviar la forma d'estudi. A vegades llegint els apunts no n'hi ha prou i cal fer resums i organitzar la informació de manera diferent. Prova-ho.
A veure si aquest cop et serveix!
Sabem que és difícil canviar els hàbits però si una cosa no funciona...
Una abraçada!
La Laura Centellas