No se per que hem pasa això
Hola, bon dia, volia comentar-vos un poc la meva situació, fa uns mesos he començat a sortir amb un noi, i me l'estimo moltíssim, pero ara ell està passant per un mal moment, i els seus problemes m'afectan massa, estic tot el dia plorant per que hem sap greu que ell estigui malament i fins i tot quan xerra amb ell em tremola tot el cos, no se si això seria ansietat? La cosa es que m'agradaria que els seus problemes no m'afactesin i així poder-lo ajudar, pero no se com fer-ho!
No se si m'he explicat gairebé !
Una salutació molt forta, esper la vostra resposta!! Una afarradaa i feis una feina que ens ajuden a moltes!!!
Laura Centellas

Hola!
Moltes gràcies per les teves paraules, ens animen a continuar amb la nostra feina!
Pel què fa al que expliques, és molt important aprendre a separar i distanciar-nos emocionalment dels altres. Per molt que les altres persones estiguin malament, nosaltres no podem agafar la càrrega de millorar la seva situació. Si tu vols assumir aquest paper de "salvadora", el que estàs fent és dir-li de manera indirecta, que ell no ho pot fer, que no n'és capaç.
El teu paper és el d'acompanyar. Escoltar-lo és suficient. No calen consells ni buscar solucions. Només escoltar i estar amb ell. Fer-li companyia.
Si ell espera que tu li solucionis els seus problemes... tampoc anem bé. Ell s'ha de responsabilitzar de la seva salut. Si parlant-ne s'adona que sol no pot, és important buscar ajuda professional.
Igualment per tu, si sents que aquesta situació et sobrepassa, que estàs patint massa i que l'ansietat apareix, potser cal que busquis atenció psicològica per poder col·locar les coses al seu lloc. A vegades necessitem que un/a professional ens ajudi a separar els problemes.
Una abraçada!
La Laura Centellas