masca
No m'atreveixo a treurem la mascareta, em sento molt insegura sense... a vegades ho puc compensar amb les ulleres de sol pro alguns moments no podré (interiors, a la nit, dies sense sol...).
Llavors nse que fer pq m'he acostumat molt. Ja abns la pandemia em tapaba bastant amb la bufanda al hivern i al estiu amb ulleres pero ara al ser mig temps i haver estat2 anys amb mascareta se'm fa dificil.
Odio anar pel meu poble, alla si q em vull tapar pero es molt tonto anar amb mascareta pel carrer perque apenes hi ha gent, pero de fa anys q la ansietat social se'm fa molt forta al meu poble i em veig incapaç de millorar. A la ciutat no em passa tant, pq mes q res no conec a ningu tampoc i al haver mes gent passo mes desapercebuda. Pero vamos q em sento incapaç de sentirme segura sense mascareta.
Que puc fer? Merci
Laura Centellas

Hola bonica,
Segur que la teva consulta ajuda a moltes adolescents i molts adolescents que estan com tu. És cert que la mascareta ens ha fet de pantalla per evitar exposar la nostra cara, però no deixa de ser una forma d'evitar el contacte social.
Potser podries demanar ajuda professional per poder treballar aquesta ansietat social. És important que puguis tenir una vida normalitzada al teu poble, sense sentir tanta inseguretat i sense que et causi aquestes dificultats.
De moment el que pots fer és anar-te exposant mica en mica. Si pel carrer hi passa poca gent, prova de no posar-te la mascareta, o intenta treure-te-la algunes estones. Es tracta que et vagis sentint segura tot i no portar un objecte que et tapi la cara.
Mica en mica.
Una abraçada
La Laura Centellas