car
Hola, espero q em podeu ajudar tot i no ser adolescent el consultori sempre m'ha servit d'ajuda!
Pateixo ansietat i fa un parell d'anys em vaig treure el carnet d cotxe. Realment no anava segura pero per casualitat vaig aprovar a la primera; jo creia que no havia après lo suficient, que necessitaria mes clases pq em costava molt aparcar i fer coses i no em veia preparada pero vaig tenir molta sort el dia del examen. A més el meu profe tenia molt mal caràcter i m'angoixava molt com em parlava quan em posava nerviosa i vaig tenir molts atacs d'ansietat interns, va ser horrible aguantarla.
Poc despres de treurem el carnet vaig deixar d'agafar el cotxe, entre pandèmia i entre que ja m'anava bé el transport public... pero el problema real es q tenia molta por de bloquejar-me al volant, de tenir un accident etc. Per si fos poc, mai vaig conduir completament sola, sempre tenia ala meva mare pero jo sola mai.
No em veig capaç dagafar el cotxe ara de la nada perque sincerament no recordo res despres de 3 anys. No vull anar un altre cop amb aquell profe a que m'ensenyi, visc en un poble i nomes hi ha aquell profe... nose q fer la veritat
Com podria perdre aquesta por? Merci
Laura Centellas

Hola!
A veure si et podem tornar a ajudar. Gràcies per la confiança!
El més important és que puguis perdre la por i per això cal que demanis ajuda. Pots fer-ho a través de tres vies (que poden ser complementàries).
- Família. Explica'ls com et sents i demana'ls ajuda, que t'acompanyin en algun recorregut, per exemple.
- Autoescola. Si la del poble no et transmet confiança i fa que la teva ansietat augmenti, prova d'anar a una autoescola d'una altra població. Potser no és el més ideal, però tenir al costat una persona amb qui confies (i no et fa sentir malament) és clau per agafar seguretat en la conducció.
- Psicòleg/a. Pots demanar ajuda professional per poder treballar tot el procés i tenir eines en cas d'ansietat.
Esperem que ens escriguis i ens expliquis com estàs.
Una abraçada!
La Laura Centellas