El grup d'amics s'està desfent :(
Bones,
Hi ha una situació que em posa bastant trista. Durant el batxillerat vaig fer un grup d'amics molt guai. No quedàvem massa sovint perquè som de llocs diferents, però ens vèiem a l'insti i a vegades quedàvem i també teníem un grup per whats on teníem converses profundes i parlàvem molt. Aquest any cadascú ha anat a estudiar a la uni a un lloc diferent, i entre això i que no som del mateix poble, no ens veiem quasi mai. El que em sap greu és que tinc la sensació que sóc l'única que intenta mantenir viu el grup: sempre els hi dic de quedar i fer plans, vaig obrint el grup per parlar, etc, però mai acabem fent res perquè ells no segueixen la meva iniciativa. La situació en general em frustra molt i cada cop se m'està fent més pesat seguir insistint, perquè la cosa és que ningú posa de la seva part per veure'ns ni en buscar dies ni res.
Evidentment segueixo sent amics amb tots ells, però els veig només quan quedem de manera individual (jo i l'altre persona). Ells sempre diuen que costa moltíssim trobar dates per quedar tots junts i que és complicat, però jo penso que és qüestió d'organització, i que si no ho fem és per què no volen, perquè jo sempre proposo mil dates i coses per fer.
Enfi, que la situació m'està començant a cansar ja, i jo me'ls estimo molt i vull seguir quedant amb tots ells com a grup, però els hi costa molt arrencar. No sé què fer perquè em fa molta pena que el grup es desfaci, i ja ho he parlat amb ells varis cops, però és que per anar insistint i que no em contestin o diguin que és complicat i ni busquin solucions... em frustra bastant veure que soc l’única que tira del carro. A vegades em venen ganes de no dir res més ni proposar res més, perquè ja me n'he cansat, però sento que si no ho faig jo no ho farà ningú...
Moltes gràcies per la feina que feu!
Laura Centellas

Hola!
A vegades ens hem de retirar per tal que els altres s'adonin de la tasca que estavem fent dins el grup. Entenem la teva frustració, però si no veus interès per part de la resta de trobar una data conjunta, hauràs de decidir si continues insistint o bé comences a quedar amb qui realment mostra interès per veure't.
És cert que hi ha persones que necessiten tenir una bona planificació del seu temps i ja tenen el calendari ocupat, i d'altres persones que prefereixen anar decidint sobre la marxa què els ve més de gust. Potser el teu grup és d'aquest segon i funcionen més els plans improvisats (encara que no hi sigueu tots) que no els planificats amb 2 mesos d'antel·lació.
El grup és conjunt, per tant no pots assumir una tasca que és de tots. La cura del grup és entre tots.
Una abraçada!
La Laura Centellas