Que em passa? Ajuda siusplau.
Hola,
Fa més de dos anys vaig tenir una etapa molt complicada i vaig acabar amb un nivell d'ànims molt baix. Durant aquella època em costava aixecar-me del llit, estava constantment amb les persianes baixades i plorant, em negava a sortir de l'habitació, vaig estar mesos sense menjar, i cada cop que m'obligava a fer-ho sentia la necessitat de vomitar. De fet, la meva mare havia d'estar davant meu perquè simplement em negava a menjar, i em posava a plorar perquè sentia que tenia l'estómac tancat. Un cop quedant amb amics meus vaig arribar a perdre el coneixement. Com que no podia menjar, vaig començar a perdre pes ràpidament, però de cop tot això va parar sol, i jo vaig poder tornar a menjar bé.
Però el meu problema principal es mantenia, i era que tenia uns ànims massa baixos, i de fet molts de cops patia d'insomni. La situació a l'escola se'm va complicar molt, ja que més d'un cop vaig tenir atacs d'ansietat a l'hora del patí, o bé m'havien de treure de classe i trucar a la meva mare perquè vingués a buscar-me.
Després de quasi un any passant per tot això, sembla que es va calmar sol, però l'any passat, vaig començar a sortir amb un noi. Al principi, semblava que tot anava bé, tanmateix, es va convertir tot en una relació massa tòxica, i el pitjor de tot és que em considero tan bona persona que anteposo a tothom per davant meu i no el puc deixar perquè no vull que ell pateixi, però vull fer-ho perquè em té massa controlada i sento que ja no puc ni respirar tranquil·la. Tota aquesta situació ha fet que tornes el malestar d'abans, però amb canvis brusos d'ànim, i he notat que en un moment puc estar eufòrica i molt feliç i en menys d'una hora puc posar-me a plorar i tenir ganes de no viure, i de fet per estar així de trista no em fa falta cap raó. Durant aquest temps m'he tornat a autolesionar, tot i que això intento controlar-ho. I per acabar fa poc temps una persona propera a mi va morir, fet que el meu cervell es nega a processar.
La meva mare m'ha recomanat anar al psicòleg, tot i que jo volia fer una consulta aquí per saber que puc trobar-m'hi, ja que mai i he anat, i he pensat que potser algun psicòleg / psicòloga d'aquí podria ajudar-me o dir-me que em passa i recomenar-me que hauria de fer.
Espero rebre una resposta. Gràcies.
Laura Centellas

Hola!
Gràcies per explicar-nos i confiar-nos el que et passa. En dos anys has patit molt i és natural que el teu cervell s'hagi volgut "bloquejar".
La psicologia és un espai segur amb qui podràs epxlicar el que et passa, que t'ajudarà a veure algunes coses que potser no has vist, que et pot orientar a l'hora d'afrontar algunes decisions...
El més important és que et generi confiança i t'hi sentis còmoda. Des d'aquí no podem recomanar-te ningú concret, però sí que t'animem a fer una cerca de professionals de la teva zona, que miris les seves fotos, els seus textos... i així vegis amb qui et pots sentir més a gust.
Una vegada iniciat el primer contacte, es tracta que siguis honesta amb tu mateixa i li expliquis com estàs. I mica en mica anar desgranant el patiment, començar el procés de dol que tens aturat i prendre una decisió sobre la teva relació. Tot això amb la seguretat que aquella persona estarà allà.
Esperem haver-te resolt el dubte, si no ens tornes a escriure!
Una abraçada molt forta! (sabem que fa por fer el pas, però veuràs que et pot ajudar molt!)
La Laura Centellas