queda
Holaa
Pateixo d'ansietat social i no solc anar amb grans grups, ni de festa, i si ho he fet m'he sentit incomode a vegades tot i que si vaig am amics estic bastant millor.
El porblema esta que una amiga em diu de quedar amb ella i set amics més (sols una noia més) durant varis dies a casa seva, bastant aillada de tot, i no estic del tot segura si estaré bé... em fa bastant respecte pq se que hi haura molt alcogol (a mi m'agrada pocs tipus d'alcohol), també jugarem a jocs normals pro també altres que són bastant atrevits per mi i nose si estaré a gust... ella m'ha dit que tranquila q estara amb mi tot i q també ve el seu novio i jo crec que passarà de mi. Jo també tinc parella pero no vindrà i tmb es bastant incomode estar amb bastants nois, q a sobre no tenen parella.
Nose que fer... en part em anira be anar per vencer una mica el meu aillament i la meva fobia social i per passar-mho bé perque apenes estic disfrutant aquests ultims mesos pero en part crec que el ambient, com mel pinten, no pot ser beneficios per a mi; pensaba que seria una trobada més simple i paso de ser una tallarotllos o algo perque hi ha activitats que paso de fer...
També em preocupa que la meva amiga canvii, perque abans ni de broma prendria alcohol ni faria certs tipus de coses que fa amb aquests, alguna d'aquestes persones les coneix de fa poc i em preocupa bastant...
Que em recomaneuu? Merci
Laura Centellas

Hola!
Gràcies per escriure'ns!
L'ansietat social pot ser molt punyetera i ens pot complicar una mica la vida. Tot i així, tu la tens molt detectada i, el que és més important, tens ganes de fer-la fora de la teva vida!
Així que pots aprofitar aquesta sortida per posar-te a prova. Si sents que són massa dies, pots dir que marxaràs abans (tot i que no tens clar quin dia) o bé que arribaràs uns dies més tard. No cal que hi vagis tota la setmana. Tampoc és necessari que participis a totes les activitats, tens tot el dret a escollir en quines vols jugar i en quines no sense ser una "tallarotllos". Simpement pots estar d'espectadora o bé pots anar a alguna altra sala o a l'habitació, per ex.
Quan arribis, intenta buscar una o dues persones que puguin ser aliades teves. La teva amiga i algú més, que pugui saber què et passa i acompanyar-te a un lloc més tranquil si tens un mal moment.
Tingues algunes alternatives al cap i així les podràs aplicar en cas de necessitat.
Ja ens explicaràs com ha anat!
Una abraçada!
La Laura Centellas