company
Tinc dos companys de pis amb els que no em porto massa bé (la relació és bastant passiva, tot i que fa temps vam tenir mals rollos, i amb un d'ells em portava bé fa més temps pero van sorgir conflictes) i bueno, no vull arreglar res amb ells pero el que em molesta ara es que, tot aquest temps he tingut novia (que tampoc els hi cau bé) i és com que sempre he tingut com dificultats en portar-la aqui, tipu miradetes (o almenys ho creia), i clar com que mai he estat comode portanla i sempre he intentat que estigui buit el pis pero casi mai marxen xd, aprofitava per portarla dies festius, caps de setmana o coses aixi tot i que casi sempre estaven aqui ells els festius, aixi que de poc em servia, pero ho feia més per respecte, per si el dia seguent tenien feina o classe.
Doncs el que volia dir es que ara un d'ells té novia i la porta casi cada dia, és igual si és entresetmana o un festiu, a vegades fins ben tard. No em molesten massa alguns dies perque em poso netflix a la vespre/nit pero d'altres si, perque estàn fins les 2 i pico i jo intento llevar-me d'hora (no tinc classe pels matins, pero igualment vull fer feina xd) i no puc amb el soroll del llit ni els petons, a la meva habitació ressona tot per molt fluix que sigui. No vull ser el tipic amargat i dir que parin, perque tampoc es que fassin molt soroll, pero clar, entre que tinc insomni i a sobre jo sempre he fet el mateix pero menys dissimulat inclus amb la meva novia i seria d'hipòcrites (tot i que jo no ho faig entre setmana).
També em fa rabia, crec jo, que perque com que la meva relació està una mica turbulenta a vegades, és com que em fa certa enveja veure com van de bé i tal, suposo que és un factor i no vull tenir enveja. També em fa rabia el fet que jo ja no sé quan invitar la meva novia, perque sempre està aquesta parella per aqui els dies que jo solc portarla i clar, no vull sentirme incomode porytant la meva també i a sobre la nostra intimitat anirà a la merda si sempre son. Tampoc els faré fora perque ni tinc dret i a sobre es de tots, pero es que al final arruinaran la relació ara que sexualment anava millorant.
Que em recomaneu que faci? Li dic algo o millor no? (teniu en compte que jo sempre he fet el mateix i passo de que em digui hipocrita o algo)
I com puc gestionar tot aixo que penso de la enveja o que no podem estar sols mai?
Gràcies
Laura Centellas

Hola!
Gràcies per explicar-nos el que et passa, a veure si et podem ajudar una mica...
La convivència no és fàcil i a vegades cal posar algunes normes per facilitar el benestar de tothom. No sé si teniu alguna reunió de pis o com us comuniqueu entre vosaltres, però si està sent una dificultat per tu, pots proposar parlar-ne i buscar solucions entre tots. Potser podries proposar que cadascú tingui disponibilitat del pis un cap de setmana al mes i així gaudir de la intimitat amb la parella o les amistats, per ex.
Pel que fa a l'enveja, és una emoció natural i cal detectar-la per poder-la entendre. Intenta veure què admires d'aquesta parella, què és el que creus que tenen i que tu no. I fes l'exercici contrari: què teniu vosaltres que ells no? A vegades veure altres parelles ens pot ajudar a redefinir allò que no va bé a la nostra relació. Pren-t'ho com una oportunitat per analitzar què pot canviar.
Ja ens diràs com ha anat!
Una abraçada!
La Laura Centellas