Com puc deixar de ser influenciable?
Hola, bones,
Últimament m'he donat compte de què no sé com prendre decisions jo sola, i que moltes vegades, sento com si haig d'estar d'acord i no contradir a la gent amb qui estic, és igual de qui sigui, encara que no tingui les mateixes idees.
També per exemple, si hi ha una baralla, i primer escolto a un, penso si aquest té raó. pero despres, quan m'ho explica l'altre, també acabo pensant que el que m'ho acaba d'explicar té raó.
Com puc formar les meves pròpies idees i no deixar-me influenciar (sigui una influencia bona o dolenta)
Laura Centellas

Hola!
Primer de tot, som éssers socials i això vol dir que vivim en comunitat i que sovint prenem decisions en comunitat.
Dit això, si sents que et costa prendre decisions, intenta prendre-les una vegada estiguis a casa, fora de pressió. Cal que primer ho practiquis en espais segurs i mica en mica ho vagis aplicant amb gent amb qui no et sentis tant segura.
De moment, pots practicar el donar-te temps per pensar i reflexionar:
- Pots dir que necessites un temps per pensar-ho, que ara no ho tens clar.
- Pots dir que no tens prou informació sobre el tema
- Pots dir que entens els dos punts de vista i que no et vols posicionar
- ...
Primer assumeix que no ho tens clar (i en alguns temes potser no has de tenir la resposta), després comunica-ho i mica en mica t'adonaràs que això et dona marge per prendre les teves decisions.
Una abraçada
La Laura Centellas