Confiar en mi
Hola, com puc tenir més confiança en les meves relacions socials? Com em desfaig de l'angoixa de no voler tenir converses perquè se que arribarà el moment en el que no sé què més dir? És normal que intenti esquivar a gent coneguda pel carrer? No vull parlar amb certa gent perquè em resulta difícil de mantenir una conversa amb ells/elles i no vull fer-los passar per moments incòmodes en que jo no sé què més dir-lis.
Fins fa poc pensaba que no patia angoixa perque la oprimia molt bé pero seguía sempre allá i era la que em limitava i limita a ser el meu jo real.
La veritat es que no sé ni com sóc ni com he de ser, de tant vetllar perquè a tothom li caigui bé i que no es sentin incòmodes al conversar.
Sento que directament la gent no m'importa, que només intento sobreviure en la societat. Sobreviure per mi ha significat en gran part no estar sol/a, estar rodejat/da de gent, pero no especialment perquè tingués interès genuí en la persona, sinó per sobreviure.
Després de tot aquest text, i sabent que no puc escapar la societat, em pregunto si em podeu ajudar a saber com puc treure'm les pors o inseguretats a l'hora de conversar. Moltes gracies.
Laura Centellas

Hola!
Primer de tot, no totes les persones som iguals, no tots tenim la mateixa necessitat de contacte social que les altres persones, no tothom necessita conversar constantment. Hi ha moltes persones introvertides, reservades,... que socialitzen poc. I també està bé.
Per què poses tota la responsabilitat en tu? Per què creus que ets tu el/la responsable de la conversa? L'altra persona no hi té cap paper en mantenir-la?
Pensa-hi.
De totes maneres, et donarem algunes pautes:
- Intenta tenir algunes preguntes preparades
- Tingues una manera pensada per sortir d'una situació; "me n'he d'anar que..."
- Relaciona cada persona conguda amb un interès o afició i pregunta-li per això.
- Deixa que hi hagi silenci. No tinguis por de les estones de silencia. Aprèn a conviure-hi.
Esperem haver-te donat algunes pistes, sinó torna'ns a escriure. Nosaltres seguim aquí!
Una abraçada!
La Laura Centellas