TEPT ¿?
hola bones, primer donarvus les gràcies xq em sembla q la vostra feina ajuda molt als joves.
poso en context, tinc 16 anys i he patit maltracte per uns 3 anys aproximadament per part d’un progenitor. els meus pares tenien custòdia compartida i quan havia d’anar amb una de les parts tot era un infern. fa 1 any aproximadament, quan ja no podia mes, ho vaig parlar amb algú (havia estat un secret els 3 anys) i vaig sortir d’alla. em sento totalment incapaç d poder dir que he estat maltractada ja que em sembla un terme molt gran i que no l’hauria de fer servir. suposo que em fa por dir-li així ja que seria fer-ho realitat. em recomanen dir-li pel seu nom?
segueixo amb el contest, he estat anant amb una psicòloga. em va ajudar però vaig decidir deixar d’anar perquè no tenia temps per tot i vaig prescindir. tot el que va passar ho saben realment poques persones, em costa molt parlar ho i encara hi ha moltíssimes coses que no estic preparada per dir però que penso que en algun moment mexplotaran a dintre però em fan massa por dirles.
des de que vaig sortir d’aquell ambient ho he estat passant bastant malament, he tingut molta por pel carrer, cosa que tinc mitjanament superada, no he pogut parlar amb molta part de família ja que defensen a l’agresor, he tingut molts atacs d’ansietat… coses així. el que mes em molesten son els malsons que es repeteixen molt. quan tenco els ulls per intentar dormir es reviuen una i una altre vegada moments molt traumàtics i em desperto tota suada tremolant de la por i moltes vegades no puc tornar a dormir. moltes nits prefereixo intentar no dormir per estalviarme la mala estona. recentment he escoltat a parlar del TEPT i em pregunto si amb l’experiència que he viscut i amb el que em passa seria possible que en tingues. com s’acaba això?
moltes gràcies altra vegada per la vostra ajuda en serio.
Laura Centellas

Hola!
Primer de tot ens sap molt greu que hagis viscut aquesta situació. Ningú hauria de viure una situació de maltractament i menys dins la llar, on hauria de ser el nostre lloc segur. T'abracem moltíssim.
Després d'una experiència traumàtica i tan llarga en el temps (com el teu cas) és natural reviure els episodis, els atacs d'angoixa i les dificultats per conciliar el son... no podem fer un diagnòstic des d'aquí (ens falta informació), però sí que et recomanem que puguis reemprendre les sessions de psicoteràpia o que busquis ajuda i suport psicològic. No és cap tonteria el que estàs vivint. És real i dolorós.
Cada persona necessita el seu temps per assumir el que ha viscut, i a vegades es fa una sortida endavant per poder suportar el dolor. Però, com dius tu, queda a dins i apareix la sensació que allò pot explotar en qualsevol moment.
Compromet-te amb tu mateixa, amb el teu benestar i amb el teu procés de curació. Et mereixes viure tranquil·la i segura, mereixes poder col·locar aquesta experiència en un lloc de la teva història vital que no t'impedeixi viure. Sabem que és dolorós i fa molta por reviure-ho, però acompanyada d'una professional és l'espai segur per poder-ho fer.
Torna'ns a escriure per saber com estàs, si has contactat de nou amb la psicòloga o si vols començar un procés amb una altra professional. Tens el dret a escollir la persona que et pot acompanyar en aquesta etapa de la vida.
Una abraçada molt forta. Esperem la teva resposta. ;)
La Laura Centellas