bajón
Holaa,
De vegades em poso de bajón i jo crec que m'ho provoco en realitat, perque tot em va bastant bé en comparació a fa temps (un familiar s'ha recuperat, en els estudis he millorat...) i jo crec que el meu cap em vol marejar i putejar... quan estic bé em busco problemes.
- primer de tot, em comparo molt amb els altres, especialment amb una noia que em portava molt bé i ara l'haig de veure si o si cada dia perque anem a classe. Es com que sento que la meva vida es pitjor q la seva, el seu novio es millor, estudis, té molts amics, i tot el rollo... i vull deixarme de comparar (no fisicament).
- amb el meu novio em va regular a vegades i nose sento que una altra persona ja hagues deixat la relació perque és una persona una mica cansina i amargada a vegades, i em fa por tenir que estar sempre aixi tot i que l'estimo... crec q també va amb mi per costum i que ningun dels dos ens atrevim a deixar. La relació va bé pero quan ell està malament, per temes externs, va fatal per la seva actitud. Som contraris i no puc veure'l malament, i quan a vegades penso en que cambiarà, al poc temps torna a tenir problemes personals i torna a estar malament i a mi m'afecta el seu estat d'ànim.
- també em capifco amb els amics... tinc pocs de veritat i tampoc els puc veure gaire perque no viuen al meu poble. Em sento bastant sola tot i que de tant en tant parlo amb ells pero tinc pensaments intrussius de que em fan pensar que una va amb mi perque no té ningú més, que una en veritat li caic malament des de fa un temps, etc. Vull parar aquestes paranoies...
Vaig a teràpia i tinc millores, pero a vegades tinc bajons increibles i ara tinc un molt fort pero per un motiu fundamentat i aixo ha fet mes fort els mals pensaments com els que he dit.
No sé que puc fer perque el meu cap no s'obsessioni amb aquestes tontades. Jo crec que realment no son coses importants a excepcio de lo del meu novio, pero es que ara que tot m'anava bé m'haig de capficar en aquestes coses i tinc ansietat... nose em sento imbecil per sentirme aixi quan he tingut époques amb problemes de veritat.
Que puc fer per a no deprimir-me per aquestes coses que he dit?? Gràcies!
Laura Centellas

Hola!
Primer de tot dir-te que el nostre cos reacciona amb retard. Quan estem vivint la dificultat, la màquina segueix en marxa, agafant recursos d'on pot per seguir endavant. I quan tot torna a una certa normalitat o tranquil·litat, és quan el cos es permet deixar-se anar i recuperar l'energia gastada.
Per això és molt habitual que, després de passar una temporada complicada, emmalaltim més o apareix l'ansietat i el malestar. El cos ens demana que ens centrem de nou en nosaltres mateixes per poder-nos recuperar.
Dit això, anem a la teva consulta:
- Comparació amb aquesta noia - Intenta veure quins aspectes són els que admires d'ella i què en pots aprendre (com tracta a les persones, quines habilitats té, quines dificultats presenta...) Analitza-la amb calma. Potser et donarà pistes sobre tu mateixa.
- Parella - Si sents que la parella et desgasta, que no t'aporta benestar, que no sents que sigui un espai de cura... potser hauràs de prendre una decisió. A vegades amb "l'amor" no n'hi ha prou. S'han de complir altres requisits per tal que la relació sigui exitosa per les dues parts. Pensa-hi!
- Amistats - Fes el mateix exercici anterior. Què t'aporten? Com et fan sentir? Les persones que ens acompanyen a la vida canvien segons com canvien elles i com canviem nosaltres. Busca persones amb qui creguis que pots connectar, amb qui tinguis interessos en comú o, simplement, que et cridin l'atenció. Parla-hi i a veure què surt!
Si vas a teràpia, aprofita per parlar de tot això, porta la consulta i llegeix-la allà. És el teu espai segur, on pots expressar-te completament. Utilitza'l!
Una abraçada!
La Laura Centellas