NS PQ EM FA COSA
Bon dia, moltes gràcies pel que feuuu.
Bueno la cosa es,sóc una noia de 16 anys i tinc novio fa un any i tres mesos, la cosa es que a l'hora d'estar al llit em fa molta cosa pensar en mastorbarlo, en tota la relació només m'ha tocat ell (que em toqui ell, les tetes o la vagina no em fa cosa , i que m'ho llei tmpc, perdó per ser tan explícita,) pero després a l'hora de tocar-lo jo, és com que no puc, i pensar en mantenir relacions encara menys, la cosa es que ell ja porta un bon temps dient-me que te ganes de mantenir relacions y tal (ell tmb te 16 anys) tmb vam parlar pq es sentia pressionat pels seus amis i li vaig dir que no els fes cas. Bueno però on anava, a mi no em fa cosa que ell em toqui, pero em fa moltíssima cosa tocar-lo a ell, encara no li he ni mirat el penis de la cosa que em fa, algun cop si que he tocat el penis a través del pantaló o calçotet, pero només deixant la mà i ja, em fa una cossa exagerada tot el que es relaciona amb el penis i ns pq, pq a mi m'agraden els nois i ns si les noies tmb(no estic segura pq mai ni m'he basat amb una noia, pero he sentit com atracció, mai tmpb m'he enamorat d'una però és com que m'ha exitat igual una noia com un home a les pel·lícules y tal i si veig una noia guapa al carrer se que es guapa pero no com abans, de mes petita no em fixava tant en noies ns si m'explico, per exemple, jo crec que em seria més fàcil tocar a una noia que a un noi, però com no estic segura de si soc bisexual no ho sé realmente pq se que no es el mateix pensar-ho que fer-ho ), la cosa es que per exemple el meu novio i jo ens hem dutxa dos cops junts i li he fet dutxar-se amb banyador de la cos que em fa, al principi jo tmb anaba amb, pero me l'he acabat traient. Em podríeu dir que és el que em passa amb els penis? I pq em passa? Suposo que es normal, no? I si pot ser aclararme lo de les noies, en plan m'agraden o com ho puc saber? De veritat que no entenc pq em passa lo que em fa tanta cosa i pq que ell m'ho faci a mi no (he de dir que em va costar molt obrirme en plan que em va costar molt que ell em pogués tocar allà abaix durant una estona, realment portem relativament poc amb lo que ell em toca a mi)
Moltíssimes gràcies per tot.
Laura Centellas

Hola,
Moltes gràcies per escriure'ns!
Amb una consulta puntual no podem saber exactament què passa amb els penis, però sovint hi ha vergonya, desconeixement, i incomoditat per la nuesa. Per a descobrir-ho ens pot ajudar explorar o pensar si a casa nostre, la nuesa es tracta i es viu de forma natural o si mai, en cap cas, hem vist un cos nuu des de la naturalitat. Si no hem viscut mai la naturalitat de la nuesa dels cossos, és fàcil que quan compartim aquesta esfera ens costi més mostrar-nos o explorar el cos de l'altre.
No sabem si en algun moment has viscut alguna situació que no haguessis volgut viure, alguna situació d'abús cap al teu cos o el cos d'una altre persona. Si hem patit algun tipo d'abús, també sol ser freqüent que el contacte amb el cos d'una altre persona o el contacte eròtic o sexual també ens resulti més complicat.
El que podem assegurar és que si et genera aquesta "cosa", el pitjor seria forçar que miressis o toquessis. El més indicat seria poder parlar amb una sexòloga que pugués ajudar-te a poder fer aproximacions molt progressives, marcant tu fins a on et sents còmode i mai, en cap cas, forçant absolutament res. Si no vols mirar, no mires, si no vols tocar, no toques. L'altre cosa és voler mirar i no poder, o voler tocar i no poder.
Potser, si vols, podries anar fent aquestes aproximacions progressives, començar per posar la mà sobre el penis per sobre la roba, després posar la mà i acariciar (com si acariciessis la cuixa o resseguissis la seva forma) per sobre els pantalons, després posar la mà sobre el penis amb roba interior, després posar la mà i acariciar per sobre la roba interior, després sense roba amb la llum apagada posar la mà a sobre... i així moooolt progressivament. Què et semblaria?
Mai sense forçar, si no vols, no. Si vols podries intentar alguna cosa així.
Pel que fa al sentiment per les noies. No podem saber si t'agraden o no, només sabem pel que dius que saps identificat si una noia et resulta guapa o no i que algunes vegades t'has excitat amb escenes de pel·licules o imatges amb dones. Punt. No podem saber res més. L'orientació sexual es defineix en funció de qui ens enamorem, amb qui establim vincles d'intimitat, compromís i passió. I veure atractiva o excitar-se amb una persona no implica res relacionat amb la nostre orientació.
Una abraçada i gràcies per escriure'ns!
Helena Angel
Psicologia - Sexualitat - Parella
@Helenangelpsico
www.helenaangel.com
La Laura Centellas