Cansada de tot
Sento que desepcionu a tothom, a l’insti sempre l’estic cagan, suspenc, a sobre hi han un grup de persones de me clase que sempre m’estan critican a les esquenes, es posan amb mi i jo quan em queixu els professors em diuen que he de pasa de elles com si fos tant façil, que tenen raó que he de pasa d’elles pero es que em costa molt perque em fa molta rabia i a mes jo soc una persona molt inpulsiva i a vegades tinc ganes de pagar-les( tot i que de moment no o he fet) i com que me de aguantar aquesta rabia acabu treien la rabia contra altres cosas que acabu fen mal be . Un día tambe em vaig enfruntar aquestes persones i els vaig dir que em Diguessin les cosas a la cara pero buenu que segueixen igual.
Estic molt cansada de tot tinc l’autestima pels terres em sento retrasada, no m’agrada com soc . Tinc la sensacio que numes faig que desepcionar els meus pares perque sempre els i portu males notícies, fins i tot per culpa meva hi ha mal rollu a casa perque estic tant malament el institut que sempre o acabu pagan contra ells i no se com deixa de actua aixi. Portu desde que ha començat aquest curs que cada cop tinc menys ganes de menjar perque s’em talla l’estomac i deixu de tenir gana, ploru totes les nits, he perdut les ganes d’anar el insti i em sentu buida per dins. Ja no tinc ganes de aixecar-me del llit, de fer les cosas que mes m’agradaba fer, a vegades pensó que sería millor que deseparaixes. Ja vaig el psicolag i si que em va bé perque em puc desfogar pero el problema es que quan tornu anar el institut em tornu a sentir malament. Tambe he parlat em la meva tutora pero a vegades el que em pasa es que no se dir el que penso, tipu ser el que vull dir pero no ser com explicar-ho i llavors o no dic res o m’explico malament….i llavors això fa que no acabi de explicar-li com em sento realment. L’any que be em canviaré de institut perque ja no puc mes, tot i que també em sap greu perque deixare algunes amigues que m’han ajudat molt… Encara em quedan uns 4 mesos per acabar aquest curs i no ser com aguantar tot aquest patiment sense que em destrosi per dins, perque Es que no puc mes.
Laura Centellas

Hola!
Ens sap molt greu que estiguis vivint aquesta situació. No és just viure aquesta situació.
Amb el que ens expliques, nosaltres veiem algunes coses a treballar:
- Com gestionar la ràbia. Poder-la treure d'una manera menys destructiva i que no et porti problemes --> fas esport? fas alguna activitat artística? Tens algun lloc per córrer i/o cridar?
- La relació amb els pares. És important que puguis ser sincera sobre com et sents i com creus que els fas sentir. --> Sigues honesta i parla-hi. Busca un dia tranquil per poder explicar-te.
- Com parlar amb la tutora. Porta preparat en un paper tot el que li vols explicar. Així et serà més fàcil poder-ho transmetre. A vegades no és fàcil, però cal que ho facis per poder sentir que tens persones al teu voltant.
Parla amb el teu psicòleg sobre com et sents i sobre buscar estratègies per superar el dia a dia a l'institut. No és fàcil ni ràpid el camí. A poc a poc. Confia.
Posa't petits objectius pel dia a dia. T'ajudaran a no perdre el focus.
Una abraçada!
La Laura Centellas