ANSIETAT?
Hola, i merci per tot el que feu.
Sóc una noia de 16 anys, aquest és el meu primer curs de batxillerat i crec que estic començant a patir ansietat, des de principis de curs ja em sentia una mica engoixada, però a mesura que passa sento que no em dona temps de tot a més cada cop hi ha més temaria de totes les matèries i sento que no arribo. També per la carrera que vui es necessite molta nota i la gent em diu que em sento així pq m'exigeixo molt, però igualment les notes no son el que necessito. Bueno, cada cop que s'apropen exàmens es com que al pensar en estudiar, en pensar en que haig de treure bona nota m'agobia i estressa més, a vegades amb el simple fet de pensar en estudiar o en els exàmens sento que em falta l'aire, no es que sigui una sensació agradable i els meus pares per exemple em diuen que no m'amoini tant amb la nota que si no arribo ja buscarem una solució, però esq es com que no puc controlar-ho. També en exàmens o abans d'aquests m'estresso tant que em donen ganes de plorar i ploro pq veig que no arribo. Necessito saber si em podeu donar algun consell, pq a més que se m'ha oblidat dir que em costa molt concentrar-me i això m'engixoixa encara més . Voldria saber si em podeu donar algun consell per poder concentrar-me o no posar-me tan nerviosa o estresada en exàmens. Es adient que vagi a un psicòleg?(en època d'exàmens em donen ganas de dir-lis als meus pares de anar a un psicòleg, pero es com que després sento que no el necessito i després em ve un altre cop aquesta sensació de falta d'aire i ho torno a pensar) Que podria fer per sentirme millor? Em podeu ajudar?
Merci :)
Laura Centellas

Hola!
L'ansietat és una sensació molt desagradable i cal intentar reduir-la com més aviat millor. Si sents que vols anar a un psicòleg/a, fes-ho. I si quan comences la teràpia veu que no ho necessites, també t'ho comunicarà, ja veuràs.
Tot i així, potser et podem deixar algunes claus per ajudar-te a organitzar/estudiar:
- Fes-te un plànning (realista) amb les hores d'estudi
- Dins el plànning posa-hi hores de descans i d'oci (quedar amb les amistats, passejar...)
- Agafa cada assignatura i intenta fer-ne resums amb el més important.
- Comença pel temari que has fet fa poc (que entrarà a examen) i ves ampliant amb el que portes acumulat.
- Si alguna cosa no l'entens, demana una tutoria al professorat.
A l'hora d'estudiar i fer l'examen:
- Prepara un resum (1-2 fulls) de cada tema i intenta tornar-lo a escriure sense mirar.
- Repassa els punts que t'ha costat recordar o en els que t'has equivocat.
- Quan notis que et ve l'angoixa. Respira fons 3 vegades i crea un petit pla d'acció (primer això, després allò).
- Segueix el pla (petits objectius). Ex: acabar resum tema 3
- A l'examen, torna a respirar i recorda que ho has estudiat.
- Llegeix primer les preguntes i contesta aquelles que tens més clares.
- Si cal, apunta en un paper en blanc allò que no vols oblidar, per tenir-ho a mà si ho necessites durant l'examen.
Centra't en el dia a dia. No en la nota de l'examen, ni de l'assignatura ni del batxillerat. Dia a dia.
Esperem haver-te ajudat,
Una abraçada!
La Laura Centellas