tdA
Hola!
Tinc varis dubtes sobre el tda, trastorn que pateix la meva novia:
1. Els efectes del tda fins quin punt afecten a una relació on un dels memberes de la parella en té i l'altre no? O no afecta gaire?
2. Des de fa un temps la meva novia li han receptat medicació pel tda i mes o menys, des de llavors, veig que ha cambiat molt la seva actitud. La medicació disminueix tots els efectes negatius del tdA o es que està millor per altres motius?
3. Llegint una mica he vist que les persones amb tda tenen com 6 cops més de ser infidels o tenir relacions de risc. Creieu que és cert (suposo q degut a la impulsivitat que pateixen)?
4. Això q he explicat abans em fa patir molt perque no vull que m'enganyi tot i que durant els anys m'he ratllat a vegades pensant que ho ha fet amb algú més. Qué puc fer per que ella no estigui temptada de ser infidel? Que puc fer per a que jo estigui més tranquil? Com puc comunicarli que és un tema que em preocupa?
Gràcies
Laura Centellas

Hola!
Això estaria bé que ho puguessis parlar amb ella i resoldre-ho junts. A vegades conviure amb un diagnòstic no és fàcil i es necessita un temps per adaptar-se a la situació. Intenterem resoldre't alguns dubtes:
1. El més important és tenir coneixement de les característiques del TDA en la teva parella. Saber-ho et pot ajudar a comprendre una mica més el seu món. En una relació de parella és important que els dos membres entenguin el "món interior" de l'altra.
2. La medicació ajuda, sobretot, a estabilitzar la persona i a mantenir cert equilibri emocional i amb la simptomatologia. I això pot fer que l'actitud de la persona també noti una millora o que alguns aspectes del dia a dia puguin influir més. No sabem per quin motiu està millor, però pots centrar-te en l'ara i aquí. Ara està bé i està amb tu.
3. Seguint el punt 2. Ella està amb tu. Centra't en això. No sabem què pot passar més endavant (per cap de les dues parts), així que intenteu construir una relació on tots dos us sentiu estimats, valorats i admirats.
4. No has de fer res diferent. Si ella vol estar amb tu (i tu amb ella), ho fareu. Si un dels dos no vol seguir amb la relació, s'acaba.
Intenta parlar amb ella sobre aquests dubtes que tens en la vostra relació, construiu un espai de confiança i doneu-vos suport mútuament. I ja s'anirà veient... ;)
Una abraçada!
La Laura Centellas