Pares estrictes?
Volia consultar-ho perqué realment no sé si es normal. Fa uns mesos, vaig dir als meus pares que anava a dormir a casa d'una amiga i en realitat vam sortir a un parc on va tothom a fer botellón. El día seguent vaig arribar i em van agafar el móvil i van veure totes les fotos i vídeos. Es van enfadar molt i van estar 6 mesos fatal, intentava parlar amb ells pero casi ni hem miraven a la cara. Al final hem van posar un localizador al móvil i hem van prohibir dormir fora i beure. Se que hi ha pares molt estrictes i que no em puc queixar. Pero tinc casi 17 anys i sento que em segueixen tractant com si tingues 14. Vull dir, al final penso que tampoc els hi ha de sorprendre tant hagi begut o sortir per la nit. A molta gent de la meva edat els deixen sortir x la nit els caps de semana i els deixen anar a dormir fora sabent el que van a fer. Entenc que s'enfadessin en el moment pero ns. Per aixo volia saber si els meus pares son estrictes o realment no ho son. Tothom está començant a sortir a discoteques i tot i a mi no em deixen sortir mes de les 12. Em fa por perdrem aquesta etapa.
Laura Centellas

Hola!
Cada família té les seves pròpies normes "sagrades" i a vegades ens poden semblar estrictes en un àmbit i molt lleugeres en un altra. En aquest cas, sembla que el que podria haver preocupat més als teus pares és sentir-se enganyats.
La traïció de la confiança és una sensació molt desagradable i és complicat recuperar-la. Segurament estàs en aquest punt: intentar recuperar la seva confiança. Així que et toca ser honesta, explicar el que et passa i el que voldries.
Ves insistint i ves guanyant la seva confiança. Poc a poc arribant a acords. Intenta no confrontar-t'hi ja que sovint no serveix per res i complica més les coses. Fes-ho des del diàleg i la negociació. Veuràs com mica en mica aniran ajustant les normes.
Una abraçada!
La Laura Centellas