Escollir carrera
Bona tarda, moltes gràcies pel que feu, m'agrada molt aquesta secció!
Us escric per a veure si em podeu donar algun consell amb aquest problema. Estic fent segon de batxillerat científic, vaig ficar-me a aquesta modalitat sense pensar-m'ho gaire, ja que des de 1r ESO m'agradava molt biologia, fins al punt que m'aàssionava, de fet tant a 3r com a 4rt vaig treure a tots els examens exel·lents per què m'agradava molt estudiar l'assignatura. A més jo tenia al cap que el meu somni era estudiar alguna cosa relacionada amb biologia o ciències ambientals per què volia dedicar la meva vida a ajudar al medi ambient, a canviar les coses ja que em feia moltíssima ràbia tot el que li està passant al planeta.
Però aquest any, que toca escollir carrera, no sé per què he començat a dubtar. I és que en el fons sempre m'han agradat molt les arts... La música, l'escriptura i el cinema sobretot. La meva germana va entrar a l'institut del teatre, a fer dansa professionalment, i estic molt contenta i orgullosa d'ella per què està complint el seu somni, però ningú sap que també estic una mica gelosa. I m'és horrible acceptar això però és així, per què ella es pasa la tarda ballant i sento que estic desperdiciant el temps estudiant tot el dia. Total que fa uns mesos em va agafar algo de que no volia fer res de ciències però que és massa tard. El sentiment es va anar atenuant i vaig tornar a la normalitat (Ja que durant un temps no volia ni estudiar) i vaig decidir obrir la ment i mirar totes les possiblitats a part de biologia. Però això no ha fet més que enredar-me. Gairebé tothom de la meva classe tenen clar que volen fer o opcions, i m'estressa que arribi el moment d'escollir i no sàpiga que fer. A més tinc dies que s'em envà la pinça i començo a somiar en ser escritora, en com seria fer els meus pròpis projectes d'art o coses així... Però després dic deixa't de rotllos i estudia. Crec que estic començant a sentir ansietat de pensar en el futur però em fa cosa explicar-ho a algú
I un tema a part, em van parlar d'un test de personalitat, el de MBTI, i vaig fer-ho i em va sortir que sóc INFJ, la personalitat més rara del món. Ns, és una tonteria però he mirat varis vídeos i realment m'he sentit identificada, però ns si són fiables aquests testos i no vull tenir cap etiqueta.
Gràcies per llegir la meva consulta i per tot el que feu❤
Laura Centellas

Hola!
Gràcies per les teves paraules!
No és fàcil prendre una decisió sobre els estudis i a vegades podem arribar a sentir molta pressió.
En aquest cas, sempre us recomanem que escolteu la gent del vostre voltant, les persones que us estimen i que us coneixen.
En el teu cas, intenta escoltar què vols realment? Si vols dedicar-te al món artístic, comença ara! Busca algun concurs d'escriptura, o algun taller/formació sobre cinema... També podries buscar la manera de compaginar aquests dos móns (medi ambient i cinema).
Les decisions són més flexibles del que et penses. Si més endavant tens altres interessos, ja buscaràs la manera de satisfer-los.
Pel que fa a aquest qüestionari... Internet no és fiable i els testos de personalitat els ha d'administrar una persona especialista que tingui en compte totes les variants. A més, la majoria de testos tenen una manera concreta d'administrar-se per tal que els resultats siguin vàlids. Així que... no, no son fiables aquests testos.
Comença a gaudir i compartir la teva part artística i escolta com et fa sentir ;)
Una abraçada!
La Laura Centellas