Em fa vergonya...
Bon dia.
Primer de tot donar-vos les gràcies per la feina que feu.
A veure com comence, tinc 2 amics, a un li agrada molt biologia i a l'altra castellà i sempre estan parlant amb els respectius profes, de l'assignatura, de dades curioses d'esta.... I a mi m'encanta valencià, però em fa vergonya apropar-me per preguntar-li o per contar-li alguna cosa, no sé si m'explico.
La cosa és que en la unitat que anem a fer ara n'hi havia un apartat que em semblava super interessant però a classe l'altre dia va dir que no ho donaria per falta de temps i perquè això s'estudia en filologia (és clar que vull fer FiloCat). Crec q és com fonètica o per ahi....
La qüestió és que m'encantaria preguntar-li si pot explicar-m'ho en algun pati pq m'interessa molt peeerooo em fa molta vergonya!!! 😭😭
Sé que la vergonya sols es passa si li pregunte però esq no sé com fer-ho...! Què li dic??
Moltes gràcies per l'ajuda! 💗
Laura Centellas

Hola!
T'entenem perfectament! A vegades tenim molt clar el que "hauriem de fer" però tot i així ens costa moltíssim poder fer el pas.
El primer que cal és tenir el motiu per fer-ho: l'interès per aquesta part del temari.
El segon pas és buscar el moment: en acabar una classe? a l'hora del pati? per correu electrònic?
El tercer pas és prendre la iniciativa i començar la conversa: "l'altra dia vas comentar que aquesta part no teniem temps per veure-la, però seria possible que d'alguna manera m'ho puguis ensenyar? Hi ha alguna cosa que pugui llegir? Em sembla interessant i m'agradaria saber-ne una mica més. M'estic plantejant fer la carrera, però vull tenir-ho una mica més clar.... "
Busca la teva manera i recorda:
- explica el context (l'altra dia vas comentar que no ho faríem a classe)
- exposa el teu interès (a mi m'agradaria poder-ho saber)
- proposa solucions (seria possible trobar un dia de tutoria? Em pots recomanar algun material on ho pugui veure?)
I ja veuràs que la resposta serà més positiva del que et sembla;)
Una abraçada!
La Laura Centellas