Ansietat social?
Soc una persona molt vergonyos i que hem costa molt fer noves amistats. Aquest any es el meu primer a la uni, no he aconseguit agafar confiança amb ningu, molta gent de classe s'acosta a mi a parlar-me ja que hem veuen sola pero soc incapaç de mantenir una conversa normal amb ells. Amb els meus amics del poble de tota la vida no tinc cap vergonya i hem podria passar hores parlant de quelcom. No estic segura de si el que hem passa es que tinc ansietat social ja que hem posa molt nerviosa haver de estar amb gent que no coneixo. I si es aixo tampoc se com cambiar-ho, perque a mi hem sap molt de greu no poder fer amics i mes quan vec que l'altra persona s'esta esforçant per mi.
Laura Centellas

Hola!
Independentment de l'etiqueta (des d'aquí és impossible fer un diagnòstic, ja que és necessària una bona valoració feta per una professional), el més important és que tu hi pateixes. Així que ens hem de centrar en això.
Pel que expliques, quan algú se t'acosta, et poses tant nerviosa i pensant en el que puguin pensar de tu, que et dificulta mantenir una conversa.
Canvia de lloc el focus. Posa el focus en la conversa (ni en tu ni en l'altra persona). Sinó únicament en la informació que t'arriba a l'oïda i en donar una resposta.
I baixa les expectatives. Les amistat ja aniran venint (o no) a mesura que avancis els cursos. De moment aquestes persones s'han de convertir en companys/es de classe. Persones amb qui puguis comptar per fer treballs, demanar apunts o estudiar conjuntament. Aquest és l'objectiu. Llavors, a mesura que us aneu coneguent, ja aniràs valorant si et cau bé, si teniu interessos en comú i en com evoluciona la vostra relació.
De moment intenta establir conversa amb temes relacionats amb la universitat (per anar agafant confiança). I mica en mica et sentiràs més còmode per parlar d'altres temes.
Una abraçada!
La Laura Centellas