Soc tonto
Hola ,
Soc un nen que Tinc problemes d’apranantatge i de conducta diagnosticats i el que pasa es que el institut vaig molt malament, m’han dit els profes que tinc molts punts de repetir curs. perque en primer lloc estudio, faig clases de refors….però tot i aixi suspenc, jo arribo a l’Examen saben-me el temari i després suspenc (em bloqueju, em costa concentrar-me…) i clar llavors això fa que suspengui, i mira que hi han examens que m’els adaptan però segueixo suspenen tot i que suspenc em 4-4,5 … i els que no estan adaptats em 1-2… . Cosa que tambe fa que em senti bestant tonto veien que fins i tot suspenc examens mes façil que els que tenen la resta de companys de clase ….
I en segon lloc a vegades em cumportu malament perque soc tonto i actuo i dic cosas sense pensar cosa que fa que em fasin fora de clase, que em Posin partes, que els profes s’enfadin amb mi…..però es una cosa que no se com canviar-ho, d’això n’he parlat em la tutora, em psicopedagog … i tal pero sempre em diuen el mateix: pensa abans d’actua, com si no u intentes fe….però esque no em surt, sempre actuo i contestu malament impolsivament i despres penso. Llavors de fer-ho em sento molt malament, tonto per haver fet el que he fet i necessito canviar-ho perque no vull seguí aixi .
No se si em podeu dunar alguna tècnica per pensa abans d’actuo, intentar está més concentrada, tranquila, els examens…..
perque Es que no se que fer, arriba un pun que ja estic cansada i això m’està generan molta frustració, em sento molt tonto i Numes vull pude supera aquest curs.
Ja no se a qui demanar ajudar, ja que quan la demanu numes em diuen (doncs concentrat, estudia mes o pensa abans de actua com si no u intentes i no em donan cap eina mes ni re….)
A veure si em podeu ajuda🙏🏼 Moltes gracies !!
Laura Centellas

Hola!
Gràcies per escriure'ns.
Tenir una etiqueta penjada fa que tothom es relacioni amb nosaltres segons aquesta etiqueta. Sovint a la classe s'adjudiquen uns rols (unes etiquetes) dels que és difícil desempallegar-se. Segurament és el que t'ha passat a tu.
En aquest cas, creiem que fins i tot tu t'has cregut aquesta etiqueta i ja no saps sortir-ne.
Amb el que ens expliques, nosaltres et proposaríem que demanis al psicopedagog o a algun tutor, que pugui fer un examen al teu costat, per poder veure exactament on son els errors i les teves dificultats. A vegades és perquè ens bloquegem, d'altres perquè no ens hi fixem, d'altres perquè volem anar molt de pressa o no ens organitzem prou bé... Has de poder descobrir quina és la teva dificultat real per poder convertir-la en un repte a superar.
Des d'aquí és complicat poder-te donar més eines, potser necessitaràs fer una teràpia psicològica de suport per poder treballar aspectes més emocionals (autoestima, impulsivitat, ser amable amb un mateix...). Ho has parlat a casa? Et vindria de gust?
Pensa-hi i ens expliques a quin acord heu arribat!
Una abraçada molt forta!
La Laura Centellas