Problemes
Hola, mai he fet una consulta aquí, però crec que necessito ajuda.
Fa temps que sento que no tinc tants sentiments, o que només son negatius. També fa temps que no soporto als meus amics sovint i em costa adaptar-me amb gent nova i socialitzar en general. M'agrada una noia, però ella és masculina i jo també i això em fa sentir estrany, a part de que no sé si m'agrada o no del tot. I, si m'agrada, no sé com dir-li perquè també em fa por donar-li un petó o ser rebutjat. Seriem una parella LGBTQI+ i em fa por perquè molta gent ens jutjaria pel carrer i per la ciutat. Per últim, els meus pares no saben que soc no binari (ells no ho entenen del tot) i últimament em molesta que utilitzin els pronoms femenins. No sé com dir-los que no sé qui soc i que m'odio a mi mateix sovint perquè vull ser més alt, més fort, vull tenir les cames més llargues, etc. Sé que son moltes coses a la vegada, però si em poguessiu contestar almenys una m'ajudarieu molt. Moltes gràcies per la feina que feu, em sento tranquil expressant-me en aquest espai perquè sé que no seré jutjat.
Laura Centellas

Hola!
Que important trobar un espai on sentir-se comprès i sense judici. T'animem a buscar grups de suport LGBTQI+ per compartir la teva experiència i escoltar les dels altres. Sentir-se part d'un grup ens ajuda a sentir-nos més estimats.
Pel que fa a aquesta noia, si t'agrada (i tu li agrades a ella), endavant! Centreu-vos en vosaltres i després ja fareu front als possibles comentaris que hi pugui haver (si és que n'hi ha). És molt dur basar les nostres decisions sentimentals i relacionals en funció del que puguin pensar les altres persones i no permetre'ns sentir el que realment sentim. Així que intenta fugir d'aquest model "armariat", viu i gaudeix de l'amor. Llavors ja pensaràs en el demés.
Pel que fa als teus pares potser hauràs d'anar-los introduint mica en mica a la teva realitat. Potser al principi els pot xocar i no ho entendran, però si els dones l'oportunitat de fer-los-en coneixedors potser et sorprendran.
I per últim, si sents que les emocions son més aviat desagradables, que hi ha molta tristesa o apatia present, que tot et "va malament", que sents que tot és "buit". Demana ajuda professional. Aquests sentiments son molt desagradables i poden comportar molt patiment. No l'has de viure sol, hi ha gent que et pot/vol ajudar. Deixa que ho puguin fer.
Una abraçada!
La Laura Centellas