em preocupa
La meva novia esta molt malament, es medica de varies coses pq té alguns trastorns de salut tant mental. També te alguns problemes de salut que fan que es cansi a la minima i aixo afecta molt a la relació, perque hem passat a fer de tot i anar a molts llocs a no poder ni sortir 3 hores de casa perque no pot mes.
Fisicament ha engordat molt perque aquest cansanci no li permet fer gimnas. Ara te sobrepès quan abans era prima, i em sembla que ja la gent ens mira malament perque jo soc molt alta i prima i solc vestir molt arreglada i d'etiqueta casi, mentre que ella va molt en xandal i colors que no lliguen gaire i doncs es baixa i obesa. Suposo que a l'estiu quan tingui temps tornara a posarse en forma pero ara que treballa tot el dia no pot i lo del cansanci tampoc li permet, i no se sol controlar quan menja per l'ansietat.
Em sento fatal perque crec q em fa cosa que la gent em vegi amb ella. Tenim una relacio mes o menys secreta (en plan no demostravem afecte al insti ni res) no pujem fotos ni res pero vamos q era un secret a veus, pero ara si em veies algu conegut amb ella doncs em fa cosa, no vull, es com q mavergonyeixo i sort de les mascaretes. Els excompanys no ens veuen des de fa un temps i suposo que fliparien amb el seu canvi i nose em fa por.. fins i tot ja em fa cosa si ens veuen desconeguts.
Encara em segueix posant, no es que ja no tingui ganes de tenir relacions amb ella. igualment em sento tan superficial per avergonyirme d'ella. No vull q em deixi dagradar i no ho dic per lo fisic sino perque sembla que surti amb una persona casi jubilada.
Tot aquest cansanci que fa que apenes sortim i quan ho fem doncs s'arrepenteix d'haver sortit i cada una a vegades torna a casa seva. Aixo ho te des de fa uns mesos casi un any i estic impacient perque nose si se li solucionara aixo del cansanci, jo la entenc i tal pero em fa por que estem aixi per sempre.
Penso inclús a vegades que tot aixo del cansanci s'ho inventa per no fer coses, ja que alguns dies si que té més energia, especialment quan tenim relacions; allà a vegades fa molt sobreesforç i no sé com ho aguanta (és cert que desprès cau rendida pero no entenc aquests canvis).
Tinc la sensació de que la relació serà un fracas, estic molt pessimista i tot i que la nostra relació va millorar molt pq hem tingut males ratxes (estem segures de que ha millorat a causa de que pren medicació, cosa que és molt trist) i estavem be pero fa poc temps va tenir aquest problema de salut i ho va xafar tot. No podem fer res, esta desmotivada i sense recursos... és com que em sento molt estancada si segueixo aixi amb ella perque jo tinc una vida molt diferent pero ultimament m'ha apoiat molt i també hem tingut molt bona época i ella ha millorat també molts aspectes que fallaven de la relació, com la comunicació, si no hagues millorat aquests aspectes ara estaria literalment enfonsada del tot.
En resum, m'agradaria no estar tan pessimista sobre ella pero es que i si mai canvia i es queda aixi? I també vull deixarme de preocupar sobre el seu aspecte...
Gràcies
Laura Centellas

Hola!
Gràcies per explicar-nos la teva situació.
Estar al costat d'una persona que té una malaltia pot ser molt dur i desgastant. La persona pateix la malaltia i els seus efectes, els coneix i es coneix el seu cos. En canvi, com a acompanyant, no pots preveure com estarà d'energia ni d'estat d'ànim, quines propostes li agradaran i quines rebrà malament.
Per altra banda, hi ha els canvis físics que t'estan afectant i els hauràs de treballar.
Primer de tot, fes-te aquesta pregunta:
- L'estimes?
- Sents que la relació t'aporta benestar?
- Ets sents valorada i estimada?
- Sents que és una relació equilibrada?
Aquestes són les bases d'una relació sana. Ara bé, si la malaltia està canviant la teva visió de la relació, ho hauràs de tenir en compte.
- Estàs disposada a acceptar el cos de la teva parella tal i com és?
- Sents que pots passar dels comentaris de les altres persones?
- Pots parar de jutjar-vos?
Finalment, la pregunta més important és: Què pesa més, la vostra relació o la malaltia?
És important que ho puguis saber, per si has de prendre alguna decisió respecte a la teva relació. Si sents que aquesta situació (malaltia) et supera i no pots ajudar-la, tens tot el dret a deixar la relació. Cadascú ha de conèixer els seus propis límits i si sents que no l'estàs acompanyant en el seu procés, potser t'hauràs de plantejar canvair les expectatives o bé tallar amb la relació.
Si necessites atenció psicològica, demana-la. És molt dur viure aquest procés i un/a psicòleg/a et pot ajudar a poder-ho sostenir (si és el que vols).
Una abraçada
La Laura Centellas