Autoestima baixa?
Bona nit, tinc un problema. A veure tinc l'autoestima molt baixa i no sé què fer com pujarla ja faig això de mirar el mirall i em faig pena. No puc.
D'altre banda estic així perquè quedo per quedar amb un noi que es de lluny i a última hora van a noris els plans. Penso que estic molt grasa i no menjo. Em comparo amb tothom i penso que tothom es superior a mi. Tinc moltíssima vergonya sobretot amb els nois. No he tingut mai parella ni cap petó però m'agradaria que passes aquest any amb la persona que vull problema està a 200km de distancia, no se si li agrado que he de fer en tot. Sobretot com pujo l'autoestima? Últimament tinc molts rampells amb els nois i sóc molt pesada per missatge com puc parar. I tot l'ho altre. Crec que necessito un professional però no sé com dir-lis els meus pares. Estic passant la etapa més complicada i de aquí poc vull trobar feina però no en trobo encara que sigui per estudis, treure el carnet i tot... No sé com fer-ho és molt complicat. Ajudeu-me. Moltes gràcies.
Laura Centellas

Hola! Primer de tot, gràcies per comptar amb nosaltres i explicar-nos el que et preocupa!
De la mateixa manera que ens l’expliques a nosaltres, et animem que comparteixis el que et preocupa amb les persones que t’estimen, per exemple, els teus pares, amics. De manera que aquest patiment, expressat, es redueixi i el puguis treure'l de dins teu.
Per treballar la seva autoestima, intentar no estar tan pendents de les xarxes socials, ser conscients de com us afecta la pressió dels models de bellesa en la vostra autoestima...És important també, que les imatges o cossos que hi ha a les xarxes socials estan distorsionades, no són reals. Hem de normalitzar la diversitat corporal i no deixar-nos portar pels cànons de bellesa que la societat ens intenta imposar. Per això hem d'aprendre a fer comparacions saludables que ens facin sentir bé i que ens facin millorar. Com ho fem? La millor manera és comparar-se amb un mateix. El consell que et donem tambè, és que demanis ajuda professional, per exemple un psicòleg/a, i  expressar tot el que et preocupa, no has de fer res en especial, simplement explicar-lo com ho estàs fent ara. Una forta abraçada!!
La Laura Centellas