Urgent, com ajudo a una amiga?
Hola, primer de tot agrair-vos la feina que feu. Després, necessito ajuda, tinc una amiga, que m'ha dit que s'autolesiona quan s'estressa, va cençara a fer-ho fa un any i quan m'ho va dir feia menys d'una hora que ho havia fet. Ella m'ha dir que els seus pares ni ho saben ni ho sabran, la seva millor amiga ho sap, però sense gaires detalls pq no la vol preocupar. Jo sé que necessita ajuda, anar al psicòleg, o almenys dir-li algo als seus pares. Però crec q ella ho vol mantenir en secret. No ser que fer, li hauria de dir algo als seus pares?? Q faig? Gràciesss
Laura Centellas

Hola!
Sí, aquest secret no el pots sostenir tu sola. No et toca a tu tenir aquest pes i aquesta responsabilitat. Si t'ho ha explicat és per demanar-te ajuda i l'ajuda que li pots oferir és dir-ho als seus pares o dir-ho a una altra persona adulta (a casa teva, al professorat...) per tal que ho comuniquin a la seva família.
Les autolesions son una senyal d'alarma important que alguna cosa no va bé. Les hem d'escoltar i avisar a les persones responsables. Potser s'enfadarà amb tu, però veuràs que tu et quedaràs més tranquil·la i que amb el temps ho entendrà.
Gràcies per la teva amistat i per cuidar-la.
Una abraçada!
La Laura Centellas