Com superar una amistat
Hola bona gent, merci per la vostra feina.
Tenia una consulta sobre amistats: no se si realment tinc un problema, no ho he fet en un moment indicat o si la gent amb qui m'he juntat no era la adient pero no he pogut conservar mai una amistat més de dos anys. La última persona a qui vaig considerar amiga, va decidir fer-me un "regal" quan li vaig preguntar a ella i va treure un llista de dos pàgines sobre coses dolentes o el que veia de mi que no estava bé. En algunes potser tenia raó però la majoria dictaminaven deixar de ser completament jo. Vaig perdre a un ésser estimat un parell de setmanes abans i perdre aquella persona em va destrossar la autoestima encara més fins a tal punt que ja no confío en ningú. Allò va ser fa un any i no ho supero no em puc acostar a ningu sense pensar que estarà recopilant informació, veient defectes O insultant a les meves esquenes. Només vull tenir a gent a prop, no demano gaire, però encara no em surt. He anat a un psicòleg però encara no he trobat resposta, òbviament tot comença per la meva autoestima però no puc amb la gent del voltant. Jo només volia ser normal i sortir de festa algun dia, però no se com i m'agradaria sincerament arreglar-ho. Perquè veig a la meva parella sortir i entenc que jo també vull.
Alguna idea?
Laura Centellas

Hola!
Gràcies per les teves paraules!
Ens sap molt greu les pèrdues que has tingut. T'enviem una forta abraçada.
Pel que fa a les amistats, des d'aquí ens costa saber què ha passat exactament i potser seria important que ho puguis comentar al teu psicòleg. Explica-li el que ens has enviat i porta-li la llista de retrets per poder-la comentar i analitzar. Per si hi ha algun aspecte a tenir en compte.
Per altra banda, des d'aquí et recomanem que ampliïs el teu cercle d'amistats. És important tenir persones de diferents cercles (classe, extraescolars, camping...) per poder gaudir de diferents relacions. No es poden fer amistats d'un dia per l'altra però sí que pots quedar amb "coneguts i conegudes" per prendre algo o per sortir. Fes el primer pas i proposa alguna activitat, veuràs que les persones responen molt millor del que imagines!
Una abraçada!
La Laura Centellas