CREC QUE M'HAN DIAGNOSTICAT MALAMENT, AJUDA SIUSPLAU!
Hola, seré molt concreta en aquesta consulta per a que em pugueu ajudar el màxim possible, moltes gràcies per adelantat.
Primer us posaré en context. Pateixo ansietat greu i TDAH desde fa molts anys, que son dos coses que van molt de la mà. El meu problema és que m'ho han diagnosticat molt recentment, a arrel de visites al psiquiatra per una depressió greu (també de fa anys i diagnosticada ara). Durant el procés de diagnòstic i visites, em van fer uns pocs tests per veure que tenia, entre ells un de TLP, però bueno finalment va sortir ansietat i TDAH (a part de la depressió que ja es veia).
Ara ve el meu dubte:
La cosa és que durant els mesos de diagnostic que porto, m'he volgut interessar sobre el que pateixo i tal, i investigant i tot va aparèixer el TLP, no ho coneixia del tot, només em sonava d'un dels questionaris que em van fer. I poc a poc llegint coses, m'he anat adonant que em sento molt identificada amb el que son els símptomes del TLP. Per exemple, per començar, sempre m'he considerat una persona extremadament sensible i inestable emocionalment, sento que tinc molta facilitat per enganxar-me emocionalment a la gent, vario molt en quant a la imatge que tinc de mi mateixa i de les relacions socials que tinc, tinc una por inmensa i em dona molta ansietat pensar en que qualsevol moment em poden abandonar, cosa que també em porta a tenir pensaments suicides o de fer-me mal (entenc que això també forma part de la depressió). Em canvia molt l'estat d'ànim, tinc molts alts i baixos, tinc pics d'ira en els que soc molt impulsiva (tot i que puc controlar-los i mai ha portat a fer mal físic a altres). I sobretot em sento buida constanment (independentment de que m'ho pugui estar passant bé en un moment donat), és com una cosa que m'acompanya sempre, i bueno, moltes altres coses que he vist que poden tenir la relació amb el TLP.
Llavors la cosa és que no se si comentar-li tot això a la psicologa perque pot ser que tot siguin paranoies meves, o simplement coincidencies entre símptomes que pot tenir el TLP amb el TDAH o la ansietat.
Per finalitzar, m'agradaria que em diguessiu si amb la informació que us he donat, si la meva psicologa s'hauria de plantejar una revisió de diagnòstic o tornar a fer-lo, perquè clar jo no tampoc soc experta, bàsicament és el que he llegit a internet investigant sobre salut mental. Que n'opineu? (moltíssimes gràcies, i ho sento perque se que és una consulta molt llarga però no ho podia reduir més).
Laura Centellas

Hola!
Gràcies per explicar-ho amb tant detall.
Nosaltres no podem fer cap orientació diagnòstica des d'aquí i encara menys considerar si un expert ha fet un diagnòstic erroni. I, per tant, també és difícil que ho puguis fer, malgrat t'hagis pogut informar molt.
En aquests casos sempre us recomanem que en parleu amb la vostra psicòloga/psiquiatra. Que li expliqueu tots els vostres símptomes i pensaments. Que sigueu totalment honestos, ja que com més informació tingui més acurada serà la valoració.
Exposa-li el que has trobat i les sospites que tens i deixa que ella t'expliqui els motius que l'han portat al diagnòstic actual.
Confia en les professionals que t'estan ajudant. És important per la teva recuperació.
Una abraçada!
La Laura Centellas