relacions sexuals
Hola, no entenc que em passa. No tinc relacions sexuals, només ho he fet 1 cop i no és que fos maravellos. La qüestió és que em lio amb molts nois i tal (oportunitats no falten tampoc) però soc una persona amb inseguretats i complexes que fan que necessiti una confiança enorme amb la persona per fer-ho, cosa que es molt dificil. Sento que si anés "contentilla", es a dir, amb el puntet sufucient per no tenir vergonya sí que podria fer-ho. Necessito ajuda, vull disfrutar del sexe sense haver-me d'esperar 1 any per agafar confiança i no tenir vergonya. Apart, em soc molt inexperta i vaig molt perduda, no se fer una mamada, quan he de parar de xupar-li? (per exemple). Faré 19 anys aquest any i només ho he fet un cop (i fa un any i pico de la meva 1a vegada...) i es com que la gent dona per fet que "follo" molt; es pensen que tinc una vida sexual activa, sempre que dic q no follo gens em diuen (sense mala fe) coses com "no t'ho creus ni tu" o "amb lo guapa que ets i el cos que tens es impossible"
Espero la vostra resposta
moltes gracies!!!!
Laura Centellas

Hola,
Necessitar confiança per mantenir relacions sexuals amb algú no és quelcom dolent, al contrari, és un element que t'ajudarà a tenir seguretat, a poder comunicar-te molt millor i a que l'experiència sigui molt més bona.
Utilitzar l'alcohol o el consum de qualsevol altra substància per anar "contentilla" i desinhibir-te per mantenir relacions sexuals, pot portar-te a fer coses que potser no vols fer i que després et poden generar malestar.
Potser el que pots fer, mentre no arriba la persona que et generi prou confiança, és treballar la teva autoestima, les teves inseguretats i potenciar tot allò bo que tens, allò que t'agrada de tu i et fa única. Deixa els complexes i les vergonyes fores, per empoderar-te, valorar-te i estimar-te tal com ets, t'ajudarà a estar tranquil·la, a no tenir pressa i deixar que les coses passin quan tu realment et sentis segura.
Una abraçada ben forta i moltes gràcies per la confiança!
Mariona Busto
Psicologia - Sexualitat - Parella
@marionabusto
La Laura Centellas