Esta tot perdut?
Hola adolescents! Volía fer una consulta perque encara que ha passat molt de temps, es un tema que encara hem provoca ansietat y estic bastant deprimida amb el tema social.
Fa uns anys vaig anar a viure fora i alli vaig fer molta amistad amb una noia. Erem mooolt amigues i feiem tot juntes. Dos anys despres, per ens vam començar a distanciar i a passar menys temps juntes. Les dos erem concients, pero no parlavem de tema. Uns mesos despres de aquest distanciament vam tindre una conversa per parlat sobre el que estava passant entre nosaltres. Encara que vam dir de buscar una solució i posar de les dues parts, ens vam seguir distanciant més. Ademés jo havia deixat de juntarme en els seus amics perque per a mi era molt incomode. Vaig començar a tindre molts atacs de ansietat perque hem sentia a soles. Va arribar un moment que a penes ens parlavem i tot era mooolt incomode, notava com si ens tinguesem tirria una al altra. Vam tornar a parlar sobre el tema, pero encara volen-ho solucionar no vam aclarir res. Els atacs de ansietat eren casa vegada majors. Despres de festes no ens parlavem res, y vaig pendre la decisio de donarli una explicacio de com hem sentia. Li vaig dir que no podía seguir intentant ser amiga seua si no veia cap interés, que tot allo me estava creant molta ansietat y que debiem pendre camins diferents per la meua salud. Aixi ho vam fer. Passat un any sense tindre res de res de relacio, li vaig dir de quedar. Encara que la cita va començar fatal (em tiraba coses en cara) despres vam estar molt a gust, com si res. Yo esperaba que despres de eixa quedada hem tornes a parlar, pero res. Hem tornava a sentir una merda.
Actualment no tenim relacio, alguna vegada visito la ciutat on ella es troba i encara que la trobo a faltar, no soc capaç de dirli res mes. Opino que ya he posat prou de la meua part i que si ella no em busca es perque no me necesita. Pero anyoro tantisim la nostra relacio anterior, que sento que la ansietat per aquest tema no sem anira mai. Tot aixo m’ha afectat molt, me he tornat molt introvertida, poc social i hem costa molt relacionarme, tinc por a que me tornen a fer mal.
Sé que qui va pendre la decisio de tallar la relacio vaig ser jo, pero no puc evitar pensar que hagues passat si no ho hagues fet. Ella es una persona molt orgullosa y per lo que pareix, li dona igual pedrem. No se que fer adolescents. Necesito un consell sincer. Gracies.
Laura Centellas

Hola!
Gràcies per escriure'ns.
Començarem pel final de la teva consulta. Ens dius que ets tu qui va prendre la decisió de tallar la relació i estem totalment d'acord amb la teva decisió: és important apartar-nos d'aquelles persones que no ens aporten el que necessitem o que ens fan sentir malament.
Vau tenir una relació molt bonica i molt propera, però el temps i la vostra pròpia evolució va fer que aquella relació deixés de tenir sentit. Totes dues heu canviat i no sou les mateixes, tampoc ho podrà ser la vostra amistat. En una relació és important que les dues persones sentin que estan aportant la mateixa energia i no és el cas. Així que potser hauràs de deixar-la anar.
I fes un petit ritual per fer-ho. És important.
- Escriu-li una carta on li expliquis el que ha significat per tu aquesta relació. Amb totes les coses bones i totes les dolentes. Acomiada't i desitja-li molta sort a la seva vida.
- Guarda la carta a un lloc visible de la teva habitació.
- Quan sentis que estàs preparada, crema-la.
- Deixa anar
Tan important és saber cuidar les persones del nostre entorn com saber deixar anar aquelles que ja no hi tenen un paper.
Sabem que és dolorós, però vas prendre una bona decisió en el seu moment i ara has de tancar el capítol.
Una abraçada!
La Laura Centellas