Exàmens
Hola, bona tarda.
Estic cursant segon de batxillerat i sempre havia tret bones notes i tot i que em posava nerviosa en els exàmens aquest no em jugaven una mala passada. Però aquest curs estic en un estat de nervis constant que no puc centrar-me en res. Cosa que em produeix dormir molt poc, i si tinc un examen potser ni 4 hores dormo. Em costa més estudiar i, tot i que em sé el temari, quan estic a l'examen el meu estat de nervis és molt heavy i no em surten les coses.
Que podria fer per relaxar-me a l'hora d'afrontar exàmens?
Gràcies per la vostra feina, feu una gran labor.
Laura Centellas

Hola!
En el teu cas és clau que puguis descansar bé. Intenta assegurar que tens les hores de descans cobertes. Una vegada això ho tinguis assegurat, pots centrar-te en altres coses (primer atenció a la supervivència).
- Intenta estudiar amb antel·lació. Ajuda a tenir més seguretat.
- Fes esquemes i mapes mentals del temari. És molt millor entendre els conceptes que no recordar-ho memorísticament sense comprendre-ho.
- Quan creguis que ho saps, explica-ho a algú que no ho sàpiga. Així podràs comprovar quines coses has entès i quines no.
- En el moment de l'examen, abans de mirar les preguntes, RESPIRA fons. Fes 3 respiracions profundes.
- Llegeix totes les preguntes per saber què et demanen.
- Distribueix l'estona per cada pregunta.
- Primer respon aquelles preguntes que t'aportin més seguretat i després ja aniràs a les altres. Si t'encalles, canvia de pregunta.
- En cas de respostes llargues, fes un petit índex de tot el que has de parlar i llavors desenvolupa-ho (així segur que no et descuides res).
- Recorda RESPIRAR
- Recorda que estàs preparada.
Esperem haver-te ajudat una mica, torna'ns a escriure si ho necessites,
Una abraçada!
La Laura Centellas