Pressió per la nota....!!??
Holaa :)
Primer gràcies per la vostra feina perquè ajudeu molt i a molta gent!!
No sé com explicar açò.
Jo sóc massa tímida i sóc conscient d'això
No el "problema" però si l'inconvenient el tinc a classe.
Aquest trimestre a valencià i a castellà la lectura obligatòria serà a classe i comentant en què anem llegint, i s'avaluarà puntuant la participació (paraula que sols d'escoltar-la ja em fa por).
El trimestre passat ja ho férem a la classe de valencià i les primeres setmanes jo no participava i era conscient de que això em baixaria la nota però fins la 5a o 6a setmana no em vaig atrevir a parlar. Per sort la mestra em coneixia i no em va disminuir molt la nota.
Esta profe m'ha parlat a mi a soles a classe dient-me q ella era igual i q per això em comprenia, així com q quan alçava la mà per parlar em donava a mi el primer torn de paraula pq sabia q em podia penedir de fer-ho. També m'ha dit q ella recolzava tot el q jo deia per a q sentira q els professors estan ahi "ajudant".
La qüestió: tot i dir-me aquesta mestra açò encara em fa cosa eixa participació en les properes lectures…. Què puc fer??!!
Estic súper aclaparada …. 😭😭
Moltes gràcies 💗
Laura Centellas

Hola!
Estem en un món on l'extroversió es valora moltíssim i la introversió sembla que s'ha de "treballar".
Quina sort que aquesta professora t'entengui i et pugui oferir el seu suport!
Pel problema que expliques, intenta posar-te un objectiu diari de participació. Per ex: "cada dia participaré a una de les classes". Obliga't a fer una mínima intervenció a classe. Cada dia (en diferents assignatures). Si ho vas fent sovint, mica en mica et setiràs més còmode per fer una pregunta més llarg o per demanar un dubte.
Cal entrenament. I l'entrenament implica acció, oi?
Doncs a actuar!
Cada dia, 1 participació. Durant 2 setmanes.
I després amplies l'objectiu ;)
Ves-nos escrivint per saber com va,
Una abraçada!
La Laura Centellas