estudis, uni, concentració
Hola!! He començat la uni aquest any i no és que m'estigui anant gairebé i nose que fer.
Quan vaig fer 2n de batx no em costava gens posarme a estudiar, retenia la informació, podia concentrar-me, etc.
Ara, a la uni, tot i que ho estic disfrutant molt, soc incapaç de posarme a estudiar, no em concentro, em fa com mandra estudiar... nose que fer. Vull seguir amb la carrera pq m'agrada. Ja he suspes varis examens, de moment m'ha quedat una assignatura...no paro de pensar 'i si no estic feta per estudiar?' 'estic fracassant?'
necessito ajuda i consell
moltes gràcies!!
Laura Centellas

Hola!
A vegades passem temporades amb els nivells de motivació més elevats. No sempre podem rendir al mateix nivell. I això cal tenir-ho clar per poder detectar els moments de "baixada".
Intenta veure quines són les grans diferències entre l'any passat i aquest. Si les hores disponibles per estudiar, estudiar en grup, canvis en les rutines, materials de les assignatures... o si es tracta més aviat d'un tema més mental: creure que és molt difícil, que es faci una muntanya, sentir que no és interessant, prioritzar quedar amb gent...
Segurament hi ha moltes causes que poden afectar al teu rendiment. Detecta-les i intenta canviar-les d'una a una.
Per ex. un error molt freqüent és estudiar (o pensar que has d'estudiar) cada dia. Això fa que el dia que no ho fas, et sentis culpable o que no puguis seguir allò planificat. És important que et puguis reservar un o dos dies de descans. Sense treballs ni estudi ni apunts. Només per gaudir de les persones del teu entorn i les teves aficions. D'aquesta manera et podràs oxigenar una mica.
Torna'ns a escriure per veure on tens les dificultats i a veure si podem trobar-hi alguna solució.
Una abraçada!
La Laura Centellas