no m'agrada ser així
Hola! El meu problema és que no m'agrada com sóc, sóc molt vergonyosa i també tinc moltíssimes inseguretats.
Tinc un problema i es que acabo de fer els 16 anys i les meves amigues i amics volen anar a festes i aquest estiu hi haurà el Canet rock i tots aniran però a mi em fa por aquestes coses, no m'agrada pel simple fet de que ballar o cantar en públic em fa moltissima vergonya perquè sento que faig el ridícul o que es riuran de mi i em provoca molt estres pensar això. M'agradaria moltíssim anar al Canet rock amb seguretat o anar a una simple festa tranquila i saber que puc ballar pensant que no faig el ridícul però es que no puc em sento molt tonta i ridícula i odïo això perquè se que si no vaig després m'arrepentire i lo pitjor es q les meves amigues m'ho diuen i encara em fa sentir més malament però es que no puc de veritat, algun cop m'he inventat que no podia anar alguna festa per vergonya i mhe quedat a casa sense fer res. És horrible ser així i sentir-me així, penso que no sóc suficient en res i que es poden riure de mi, la gent em diu que això no és veritat i que no pensi tan però es com dir a una persona que està plorant que deixi de plorar sabeu? Vull dir, jo ja he pensat això molts cops i si pogués fer-ho ja ho hagués fet, per això busco ajuda perquè nose que fer per canviar, sento que m'estic perdent molts moments de la adolescència i m'estresso molt:( que podria fer??
Laura Centellas

Hola!
La vergonya és una emoció de la branca de la por. I la por pot tenir aquest efecte de bloqueig. A vegades ens fa tanta por alguna cosa que ens paralitzem i no la fem. Algunes vegades ens pot ajudar: per evitar que ens apropem a un precipici, però en d'altres ocasions ens porta problemes: quan no podem anar a festes o sortir.
Per tant, intenta veure aquestes situacions com a reptes. I mira-les a les cara. Enfronta-t'hi. Sovint ens passa que és una cosa desconeguda i no sabem què pot passar. Informa't.
Per exemple, en el cas del Canet Rock. Si vols anar-hi, pots comprar-te l'entrada i després ja treballaràs la manera d'anar-hi més convençuda. Informa't de com és el Canet Rock, com està organitzat, mira algunes fotos.... Així et serà més familiar i et sentiràs més segura.
En el cas de les festes, el mateix. Informa't d'on son, qui hi haurà, quin tipus de festa és... i demana ajuda a les teves amigues perquè no et deixin sola (per ex).
Busca quines eines et donen seguretat i enfronta't a la por!
Una abraçada!
La Laura Centellas